گسترش حضور نظامی آمریکا در جنوب شرق آسیا

تهران - ایرنا - واشنگتن و مانیل روز پنجشنبه در باره گسترش حضور نظامی آمریکا در فیلیپین توافق کردند که شامل دسترسی به چهار پایگاه دیگر در این کشور واقع در جنوب شرق آسیا می شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ این توافق هم زمان با دیدار لوید آسیتن وزیر دفاع ایالات متحده از فیلیپین برای گفتگو در باره استقرار نیروها و جنگ افزارهای آمریکا در چند پایگاه دیگر نظامی دیگر فیلیپین، امضا شد.

قرار است واشنگتن در بخشی از این توافق ۸۲ میلیون دلار به بهبود زیرساخت های پنج پایگاه کنونی خود در فیلیپین اختصاص دهد و نیروهای ارتش آمریکا در چهار پایگاه دیگر در نقاط راهبردی فیلیپین استقرار یابند.

آستین پیش از دیدار از فیلیپین، در کره جنوبی گفته بود آمریکا قصد دارد استقرار جنگ افزارهای پیشرفته مانند جت های جنگنده و بمب افکن هایش را در شبه جزیره کره برای افزایش رزمایش مشترک با نیروهای نظامی کره جنوبی در واکنش به تهدید فزاینده هسته ای کره شمالی، تقویت کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ؛ آمریکا و کره جنوبی یک رزمایش هوایی با مشارکت یک بمب‌افکن راهبردی بی-۱بی و جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ و اف-۲۲ برگزار کردند که هدف آن نمایش «اراده و قابلیت‌های» نظامی در مقابل کره شمالی بود.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلان کرد که این رزمایش روز چهارشنبه بر فراز دریای زرد انجام شد و جنگنده‌های اف-۳۵ کره جنوبی نیز در آن شرکت داشتند.

این رزمایش در حالی برگزار شد که کره شمالی با توجه به حمایت آمریکا از متحدانش ، به توسعه موشک‌های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک های هسته‌ای ادامه می‌دهد. این موشک‌ها قابلیت اصابت به خاک آمریکا را دارند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا سه شنبه در سفر به سئول گفت که ایالات متحده تجهیزات نظامی پیشرفته‌تری به کره جنوبی ارسال خواهد کرد که جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۲۲ نیز در میان آنها خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha