۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85095051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار کره جنوبی در باره واکنش سهمگین برابر کره شمالی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85095051
هشدار کره جنوبی در باره واکنش سهمگین برابر کره شمالی

تهران- ایرنا - یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی هشدار داد کره شمالی با واکنشی هسته ای سهمگینی در صورت تلاش برای استفاده از سلاح های هسته ای رو به رو خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از یونهاپ، یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی طی جلسه دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون هشداری مبنی بر اینکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با وی روز گذشته بر سر تقویت همکاری دوکشور در راستای گسترش تعهدات بازدارندگی آمریکا برای کره جنوبی به توافق رسیدند منتشر کرد.

گسترش بازدارندگی اشاره به تعهد آمریکا برای بسیج کردن تمامی ظرفیت های نظامی اش از جمله ظرفیت های هسته ای برای دفاع از متحدانش است.

رئیس جمهوری کره جنوبی خطرنشان کرد: «اگر کره شمالی تلاش هایی در راستای استفاده از سلاح های هسته ای انجام دهد، با واکنشی قاطع و کوبنده اط جمله استفاده از ظرفیت های هسته ای آمریکا از سوی نیروهای ارتشی کره جنوبی و آمریکا روبه رو خواهد شد. »

وی در ادامه افزود من کره شمالی را ترغیب می کنم تا متوجه شود نمی تواند با سلاح های هسته ای کاری از پیش برد و این کشور را به خلع سلاح هسته ای برای صلحی واقعی و آرامش و رفاه در شبه جزیره کره دعوت می کنم.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین تاکید کرد کاملا به تعهد قاطع آمریکا برای گسترش بازدارندگی اعتماد دارد.

در این دیدار لوید آستین نیز تضمین کرد تعهد گسترش بازدارندگی آمریکا تمامی ظرفیت های آمریکا از جمله ظرفیت های دفاع موشکی و هسته ای را پوشش می دهد.

رئیس جمهوری کره جنوبی در ادامه دیدارش از آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته وزارت دفاع آمریکا دیدن کرد تا درباره راه هایی برای ایجاد محیط تحقیقاتی که به تقویت ابتکاری و نوآوری های تکنولوژیکی بحث و گفت و گو کنند و راه هایی برای تقویت همکاری میان دو کشور در بخش های علوم دفاعی و تکنولوژی پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha