دانشگاه‌ها باید با صنعت ارتباط پیدا کنند

قزوین - ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دانشگاه های کشور باید با صنعت ارتباط پیدا کنند چرا که تحقق این مهم پیشرفت هرچه بیشتر میهن اسلامی را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار دکتر عرفان خسرویان رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با وی با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر افزود: بازگشت امام خمینی (ره) به کشور به معنای آمدن عزت، اقتدار، عظمت و معنویت به کشور بود، این ایام را قدر می‌دانیم و تلاش می‌کنیم در راستای تحقق آرمان‌های امام راحل گام‌های جدی‌تری برداریم.

وی پیشرفت صنعت را نیازمند پیوند علم با صنعت دانست و اظهار کرد: دانشگاه اگر با صنعت ارتباط پیدا کند، مسیر بهتری را پیدا می‌کند، دانشجویی که از دوران دانشجویی با صنعت ارتباط برقرار می کند، واقعیت‌ها را در عرصه عمل می‌بیند و دانش او عملیاتی می‌شود و در نهایت این مسیر موجب پیشرفت کشور خواهد شد.
امام جمعه قزوین تأکید کرد: در روایات دینی داریم اگر هر کس آنچه را که می‌داند به آن عمل کند، خداوند دانش آن چیزهایی را که ندارد به او می‌دهد، به شرط اینکه علم و عمل با هم باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای باید با صنعت ارتباط بیشتری برقرار کند چرا که جزو سرمایه‌های بسیار ارزشمند نظام است.

امام جمعه قزوین گفت: یکی از مصیبت‌هایی که ما در حوزه دانشگاه‌ها داریم این است که خیلی اوقات دانشجویان ما وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند در رشته‌ای که درس خوانده‌اند به کار گرفته نمی‌شوند و فرصت‌سوزی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیوند علم و صنعت را با جدیت دنبال کند، اضافه کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این فرصت وجود دارد که علم و صنعت پیوند بیشتری پیدا کند، هر چقدر بتوانیم این فرصت را بیشتر بشناسیم، نیروهای متخصص‌تری تحویل کشور خواهیم داشت و در نهایت اهداف کشور و نظام بیشتر تحقق پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha