تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف ضروری است

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت:به منظور تحقق جهاد تبیین باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف تشریح شود تا جوانان و نسل جدید با آنها بیشتر و عمیق‌تر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت دانش بنیان پست های ایران ترانسفو، افزود: یکی از لوازم جهاد تبیین این است که تبیین را درست انجام بدهیم تا تمامی ابعاد نعمت انقلاب به درستی تشریح شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه جایگزینی ولایت الهی با ولایت طاغوت یک نعمت الهی است، افزود: همه وظیفه داریم در هر زمینه و حوزه ای که هستیم دستاوردها را تبیین کنیم و بگوییم که کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

وی به دستاوردهای انقلاب در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۳۵۷ شمار واحدهای صنعتی کشور به ۱۰ هزار مورد نمی رسید اما اکنون به ۱۰۰ هزار واحد رسیده که با افزایش اشتغال، تولید کشور هم به همان اندازه رشد کرده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه اقتصاد کشور طبق اعلام بانک جهانی از رتبه ۲۶ به رتبه ۱۸ صعود کرده است، افزود: میزان تولید ناخالص ملی قبل از انقلاب ۲۶ درصد بود اما اکنون با رشد چهار برابری به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رییس کل دادگستری استان زنجان به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قبلا اقتصاد کشور ۱۰۰ درصد دولتی بود ولی اکنون سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور سه برابر شده و هر روز رو به افزایش است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب بی شمار است، افزود: همین شرکت ایران ترانسفو پیش از انقلاب ۳۰۰ نفر نیروی کار داشت ولی اکنون تعداد شاغلان آن به بیش از پنج هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امروز حدود ۱۰۰ واحد دانش بنیان به معنای واقعی کلمه در استان زنجان فعال است، افزود: امروز از مونتاژکاری عبور کرده ایم و به سمت تولید دانش بنیان در حرکت هستیم.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: مکلف به حمایت از تولید هستیم و همه باید دست به دست هم بدهند و با هم افزایی از تولید پشتیبانی کنند.

ایجاد اشتغال و افزایش صادرات دستاورد این طرح توسعه

مدیرعامل شرکت توسعه پست های ایران ترانسفو نیز در این مراسم گفت: رشد مسمتر تولید و فروش، ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در راستای تولید محصولات جدید و تکمیل سبد محصول و حضور بیشتر در بازار صادرات از جمله دلایل اجرای طرح توسعه این واحد صنعتی است.

علی نصیری اظهار داشت: به منظور تحقق این مهم، شرکت اقدام به درخواست زمین از شهرکهای صنعتی استان زنجان کرد که با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و مساعدت مسئولان امر از محل زمین‌های اختصاص یافته به شرکت‌های دانش بنیان، زمینی به وسعت ۳۵ هزار متر مربع مصوب و تحویل شد.

وی افزود: این شرکت در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ گواهی دانش بنیان در ۲ محصول استراتژیک پست های پد مانتد و پست های بتنی شده است.

نصیری گفت: طرح توسعه دانش بنیان شرکت توسعه پست های ایران ترانسفو با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی صورت گرفته و با اجرای آن ظرفیت تولید این شرکت تا ۲ و نیم برابر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال جدید برای ۱۰۰ نفر، افزایش قابل توجه صادرات، تولید سه محصول مهم جدید و دانش بنیان و تکمیل سبد محصول از دیگر دستاوردهای طرح توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو است، گفت: مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح ظرف حدود ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو به عنوان یکی از شرکتهای تابعه گروه ایران ترانسفو در راستای توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق کشور، انواع پست‌های پیش‌ساخته، تابلوهای فشار متوسط، ضعیف و تابلوهای کنترلی را طراحی و تولید می‌ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha