۴۶.۵۷ درصد مجوزهای صادر شده اشتغال در گلستان برای بانوان است

گرگان - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان گفت: در سامانه ملی صدور مجوزها، معادل ۴۶.۵۷ درصد مجوزها صادر شده برای این استان مربوط به بانوان است.

روح‌الله صلبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گلستانی‌ها تاکنون ۲۵ هزار و ۲۵۷ درخواست صدور مجوز اشتغال در این سامانه ثبت کردند که ۱۲ هزار و ۸۰۵ درخواست برای بانوان و بقیه برای مردان بوده است.

وی بیان کرد: هفت هزار و ۵۶۱ درخواست معادل ۳۰ درصد مربوط به کسب و کار خانگی، پنج هزار و ۹۷۶ درخواست معادل ۲۴ درصد مربوط به پروانه کسب، پنج هزار و ۳۱۷ درخواست معادل ۲۱ درصد مربوط به موافقت اصولی/ جواز تاسیس، هزار و ۷۴۳ درخواست معادل هفت درصد مربوط به صنایع دستی و چهار هزار و ۶۶۰ درخواست معادل ۱۸ درصد مربوط به سایر بخش‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین درخواست‌های ثبت شده با هشت هزار و ۹۰۷ مورد مربوط به تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمترین آن با یک مورد مربوط به سازمان انرژی اتمی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: از مجموع درخواست‌های صدور مجوز، ۱۲ هزار و ۱۲۴ مورد به صدور مجوز رسیده و هشت هزار و ۴۶۲ مورد هم عدم صدور داشتیم.

صلبی اضافه کرد: سه مورد درخواست هم ابطال شده است.

وی ادامه داد: هزار و ۳۲۸ مورد قبل از صدور انصراف دادند و ۱۱۲ مورد هم بعد از صدور مجوز انصراف ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۱۲ مورد در انتظار پاسخ استعلام از دستگاه استعلام‌دهنده است، ۵۰۴ درخواست در انتظار تایید مدارک توسط دستگاه قرار دارد و ۲ هزار و ۲۱۲ مورد هم در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضی هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: از مجموع درخواست‌های ثبت شده استان، هفت هزار و ۷۰۰ درخواست مربوط به گرگان بوده که در صدر قرار دارد و کمترین میزان مربوط به شهرستان مراوه‌تپه با ۷۳۰ مورد است.

صلبی افزود: متقاضی باید در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت نسبت به بارگذاری مدارک هویتی اقدام کنند در غیر این صورت از لیست حذف خواهند شد و باید مراحل نام‌نویسی از ابتدا انجام دهند.

وی یادآور شد: گلستان به لحاظ صدور مجوزها رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد.

وی بیان کرد: ثبت درخواست‌ها در سامانه مجوزها در واقع از امروزهای طلایی جلوگیری کرد که از این طرح در واقع به عنوان طرح فسادستیزی یاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: هر چه به غیر آنچه در سامانه مورد نیاز است از متقاضی درخواست شود، جرم‌انگاری شده و در استان شعبه یک دادگستری ویژه رسیدگی به این پرونده‌ها است.

صلبی ادامه داد: بیشترین درخواست‌های بانوان پوشاک، خیاطی و آرایشگری در حوزه خود و بعد از آن مشاورین املاک در مجموع درخواست مجوزها بوده است.

وی یادآور شد: در خصوص جرم‌انگاری خارج از ضوابط در استان با چندین دستگاه مکاتباتی انجام شده تا همکاری لازم داشته باشند و اگر امکان صدور مجوز وجود دارد، دلایل خود را مطرح کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha