۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۴۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85018224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروه‌های سودانی هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

تهران- ایرنا - جبهه مقاومت مردمی سودان علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تلاش‌های خارطوم برای سازش با این رژیم را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا از الجزیره، جبهه مقاومت مردمی سودان علیه سازش با رژیم صهیونیستی اعلام کردند، قراردادعادی سازی روابط با (رژیم) اسرائیل تحقیرآمیز و کاملاً با ارزش‌های مردم سودان فاصله دارد.

جبهه مقاومت مردمی سودان، شامل ۲۸ گروه و نهاد سودانی است که مخالف هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی هستند.

همچنین حزب کنگره مردمی سودان نیز اعلام کرد، تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تضاد با درخواست‌ها و ترتیبات رسمی برای دستیابی به گذار دموکراتیک و برقراری حکومت مردم است و تلاش برای عادی سازی موفقیت آمیز نخواهد بود و هدف آن این است که سودان تحت حاکمیت نظامی باقی بماند.

پیش تر منابع خبری گزارش کرده بودند که «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در راس یک هیات وارد خارطوم شد و با رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و گفت‌ وگو کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب پس از بازگشت از سودان مدعی شد که این رژیم با خارطوم برای عادی سازی روابط به توافق رسیده است.

از سوی دیگر محمد حمدان دقلو معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان مدعی شد که از سفر کوهن و هیأت همراه به این کشور اطلاعی نداشته است.

همزمان با مذاکرات جاری با طرف سودانی، یک منبع سیاسی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در این مرحله به دنبال حرکت به سمت دستیابی به توافقات عادی سازی روابط با کشورهای دیگر است که از جمله آنها موریتانی و اندونزی هستند.

این منبع تاکید کرد که در این خصوص ۷ یا ۸ کشور عربی و اسلامی وجود دارند که امکان پیوستن آنها به توافقات آبراهام وجود دارد.

سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ از اراده خود برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن در چارچوب توافقات با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خبر داد که البته حذف نام این کشور از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم واشنگتن را شرط حرکت در این مسیر اعلام کرد.

پیوستن خارطوم به توافقات آبراهام مساله جدیدی نیست؛ چرا که این مساله در مکالمه تلفنی میان ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ مورد اشاره قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha