چه شیرین است شاعر باشی و عاشق

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر برای تجلیل از قادر طهماسبی(فرید) شاعر انقلابی در فضای مجازی نوشت: به قول خودش انقلاب خمینی (ره) که شد، او هم عاشق شد و چه شیرین است شاعر باشی و عاشق. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شب گذشته، جمعه 14 بهمن نوشت: شاعر بزرگ کشورمان استاد قادر طهماسبی (فرید) این روزها شاید به واسطه کم بینایی دنیا را واضح نمی‌بیند اما بصیرتر از همیشه، شاعرانه به تفحص کلمات برای ادای دینش به انقلاب می پردازد. به قول خودش انقلاب خمینی (ره) که شد، او هم عاشق شد و چه شیرین است شاعر باشی و عاشق.

وی افزود: امشب تجلیل از او در حاشیه اختتامیه جشنواره شعر فجر اقدامی شایسته برای تقدیر از هنرمندان و شاعرانی است که نهضت خمینی کبیر را آغازی دیدند برای عاشق شدن و تا آخر عمر انقلابی ماندن. از تمامی شاعران سراسر کشور، همکارانم در معاونت فرهنگی و موسسه خانه کتاب برای برگزاری باشکوه جشنواره شعر فجر سپاسگزارم.

آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شامگاه جمعه با بخش ویژه تجلیل از استاد قادر طهماسبی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران برجسته داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

قادر طهماسبی متخلص به فرید در سال ۱۳۳۱ در میانه متولد شد. سرودن را از دوره دبیرستان آغاز کرد و تحصیلات خود را در رشته روانشناسی ادامه داد. فرید بیشتر فعالیت‌هایش در زمینۀ ادبیات دفاع مقدس، ادبیات پایداری و انقلاب متمرکز است. مثنوی شهادت با مطلع سبکبالان خرامیدند و رفتند، مرا بیچاره نامیدند و رفتند و غزل معروف کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود از اشعار او است. از آثار او می‌توان به عشق بی‌غروب، تلاوت و روزی به رنگ خون اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha