۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85022643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 گفتمان خودباوری میان جوانان تقویت شود

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: برای حفظ آینده نظام و انقلاب اسلامی باید با خودباوری گام برداشت و این مهم در نسل جوان به عنوان گفتمان تقویت شود.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز سه شنبه در جشن چهل و چهارمین ‌سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه کردستان اظهار کرد: با خودباوری و ایمان به توانایی های داخلی می توان با قدرت مسیر انقلاب و توسعه را ادامه داد.

وی هوشمندی جوانان را امری ضروری دانست و افزود: جوانان ایران اسلامی از استعدادهای سرشاری برخوردار هستند و این ظرفیت باید در راستای توسعه کشور و با حمایت مسئولان بکار گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: طبق رهنمودهای رهبری باید کوشید امید را به صورت واقعی و بر اساس موفقیت های جامعه میان جوانان تقویت کرد.

رضمانی ادامه داد: دانشگاه پرسش محور است و باید پرسید که چرا پس از گذشت ۴۴ سال هنوز ۲۲ بهمن به عنوان سالروز پیروزی انقلاب گرامی داشته می‌شود.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد قابل قیاس با دوره پهلوی نیست و با قوت و افزایش تولید باید کوشید این وضعیت را ساماندهی کرد و به قله رسید.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باش

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha