۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85023431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالان سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی ایران خواهان رفع تحریم ها علیه سوریه شدند

تهران - ایرنا - در پی وقوع زلزله ویران کننده در بامداد دوشنبه در سوریه تعدادی از فعالان سیاسی، فرهنگی و روزنامه نگاران ایران خواستار لغو تحریم های یکجانبه اعمال شده بر سوری ها شدند.

به گزارش ایرنا، «قاسم غفوری» از کارشناسان مسائل بین الملل امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرگزاری سوریه (سانا) اظهار داشت: فاجعه‌ای که بر سر مردم سوریه آمده، نیازمند اقدام سریع و فوری جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی و غیر بین‌المللی برای کمک به مردم سوریه است به‌ویژه اینکه مردم این کشور همچنان از جنگ تروریستی و اقتصادی که سال‌ها بر آن‌ها تحمیل شده است، رنج می‌برند.

«محمدعلی حسنی» پژوهشگر امور غرب آسیا نیز گفت: مردم سوریه که سال‌ها از جنگ تروریستی و از تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه خود رنج می‌برند، هم اکنون در حال گذراندن یک بحران بزرگ انسانی ناشی از یک بلای طبیعی هستند و نیاز است که جامعه جهانی و سازمان‌های بشردوستانه دولتی و غیردولتی برای لغو تحریم‌ها و کمک به مردم سوریه وارد عمل شوند.

دکتر «حسن اسدی» حقوقدان ایرانی نیز ضمن تسلیت به مردم سوریه از همه خواست تا با همبستگی با مردم سوریه به آن‌ها کمک کنند و خواستار برطرف شدن تحریم‌های ظالمانه علیه سوری‌ها شد.

«داوود پورصحت» روزنامه‌نگار ایرانی نیز با تسلیت به مردم سوریه و اعلام همبستگی با آن‌ها خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه علیه سوریه و پایان دادن به سیاست‌های دوگانه غرب علیه سوری‌ها به‌ویژه با توجه به شرایط کنونی این کشور شد.

«مهدی عزیزی» فعال سیاسی از ایران نیز با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای غربی سیاست فشار و گرسنگی را برای به زانو زدن مردم جهت تحقق اهداف سیاسی خود اعمال کرده و می‌کنند، خواستار کمک به مردم سوریه در این مصیبت شد.

«سعید شاورد» فعال سیاسی و روزنامه‌نگار ایرانی نیز با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا تروریستی است که شهروندان سوری را هدف قرار داده و از ارائه کمک به آن‌ها جلوگیری می‌کند، از سازمان‌های بین‌المللی خواست در کنار مردم سوریه بایستند و خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه غرب علیه سوریه و ارائه کمک‌های لازم به مردم این کشور شوند.

«علی عباس» رئیس اتحادیه دانشجویان سوری در ایران نیز بر خودابتکاری دانشجویان و اعضای جامعه سوری برای حضور در میادین و تحصن در مقابل سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به منظور لغو تحریم‌ها علیه سوریه و ارائه کمک‌های بهداشتی، پزشکی و غذایی به مردم این کشور تاکید کرد.

دکتر «احمد الرحل» شهروند سوریه نیز با بیان اینکه محاصره ظالمانه غرب علیه مردم سوریه بزرگترین مانع پیش روی مردم این کشور است، از مجامع مدنی و بین المللی و همه سازمان‌های دولتی و غیردولتی خواست تا در کنار مردم سوریه بایستند و به رفع محاصره و تحریه‌ها علیه این کشور برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده از زلزله در سوریه کمک کنند.

«ایاد علی» دانشجوی سوری که هم اکنون در ایران در رشته پزشکی مشغول به تحصیل است نیز از همه مردم سوریه خواست تا برای غلبه بر اثرات زلزله ویرانگر متحد شوند و از سازمان‌های بین المللی خواست تا از مردم سوریه حمایت کنند.

همچنین «فارس حمندوش» یکی دیگر از دانشجویان شاغل در ایران خواستار رفع تحریم‌ها علیه سوریه به منظور تسهیل در رسیدن کمک‌ها به مردم زلزله زده سوریه شد و تاکید کرد که این موضوع بشردوستانه نباید تحت استانداردهای دوگانه قرار گیرد.

«سلیمان داوود» دانشجوی مهندسی عمران در تهران نیز با اشاره به اینکه نیازهای اولیه شهروندان سوری پس از زلزله بصورت چشمگیر افزایش یافته است، افزود: تحریم‌های ظالمانه مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان سوریه شده است.

«صقر صبوح» دانشجوی سوری که در مقطع دکترای حقوق بین الملل در ایران مشغول تحصیل است با تایید اینکه تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه سوریه پیامدهای منفی بر این کشور داشته است، ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی، سازمان‌های بین المللی و مردم آزاده جهان مسئولیت خود را برای رفعه تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه به عهده بگیرند.

زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که تاکنون قربانیان زیادی گرفته و بسیاری از ساختمان‌ها را در شهرهای مختلف سوریه و ترکیه ویران کرده است.

بر اساس تازه‌ترین آمار، شمار جانباختگان زلزله در سوریه و ترکیه تاکنون به به هشت هزار و ۹۵۶ رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha