هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال برای جهاد آب‌رسانی به خانمیرزا اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: برای جهاد آب‌رسانی به مناطق مختلف شهرستان خانمیرزا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری عصر روز چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های دهه فجر انقلاب اسلامی خانمیرزا در جمع مردم این شهرستان تاکید کرد: دهه فکر انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و مقایسه آن با دوران طاغوت است.

وی با اشاره به اقدامات فراوان معنوی و مادی جمهوری اسلامی ایران در ۴۴ سال اخیر افزود: رژیم طاغوت، متزلزل و بدون اختیار بود که بدون اجازه آمریکا و انگلیس نمی‌توانست کاری انجام دهد.

حیدری تصریح کرد: مستشاران آمریکایی و خارجی‌ها اجازه هیچ‌گونه دخالتی به نیروهای متخصص بومی ایران نمی‌دادند و بهترین پاداش‌ها را برای خود لحاظ می‌کردند.

وی با اشاره به خروش مردم کشور به رهبری امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ یادآور شد: امام راحل عزت، اقتدار، مردم‌سالاری دینی، پیشرفت، توسعه، رشد و بالندگی را به مردم ایران هدیه داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری جهاد تبیین را وظیفه تمامی مسوولان دانست و اظهار داشت: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و تسریع در روند توسعه کشور باید برای همگان تشریح شود.

وی گفت: در مدت فعالیت جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم وضعیت حوزه‌های صنعت، کشاورزی، آب‌رسانی، برق‌رسانی، راه‌سازی، گازرسانی و امور زیربنایی و روبنایی دیگر کشور، چهارمحال و بختیاری و خانمیرزا متحول شد.

حیدری به تلاش‌های فراوان دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و تجزیه کشور اشاره و تاکید کرد: ۱۷ هزار شهید ترور، راه‌اندازی جنگ تحمیلی، اعمال تحریم‌های ظالمانه، تحریم‌های ظالمانه و توطئه‌های دیگر کشورهای غربی نشان‌دهنده مظلومیت ایران در برابر استکبار جهانی است.

وی با اشاره به حضور میدانی دولت سیزدهم در استان‌های مختلف کشور افزود: فعالیت جهادی، تسریع در انجام امور مختلف و خدمت بی‌منت به مردم شایسته کشور و چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین اولویت‌های دولت کنونی به‌شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به اولویت‌بندی نیازهای استان در حوزه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: رییس‌جمهور با برگزاری نشست‌های خصوصی با استانداران و نشست مشترک استانداران با هیات دولت نسبت به زمینه‌سازی برای رفع مشکلات استان‌ها اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری ۲۶۰ هزار میلیارد ریال از ردیف‌های مختلف اعتباری برای تسریع در روند توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و اجرای پروژه‌های جدید استان مصوب شد.

حیدری اظهار داشت: در سال‌جاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به شهرستان خانمیرزا اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: تکمیل زنجیره تولید، توسعه گردشگری، توجه به حوزه دامپروری، راه‌سازی، آب‌رسانی و ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، ورزشی بهداشتی و درمانی در مناطقی مانند چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان خانمیرزا در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: قبل از فعالیت دولت سیزدهم تامین آب در بخش‌های مختلف استان پایدار نبود و آب مورد نیاز آشامیدنی، کشاورزی و صنعت به‌طور سیار و با تانکر تامین می‌شُد.

حیدری افزود: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری خواسته‌های مردم مناطق مختلف استان را با جدیت پیگیری کنند.

شتاب ساخت مسکن در استان انجام شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:‌جهاد خانه‌سازی در نقاط مختلف استان با بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه چهارشنبه در نشست قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد تاکید کرد: جهاد آب‌رسانی و خانه‌سازی در مناطق محروم از مزیت‌های فعالیت این قرارگاه به‌شمار می‌رود.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه کارون، زاینده‌رود و بخشی از دز است و وجود مشکلات آب در حوزه‌های مختلف استان زیبنده و پذیرفتنی نیست.

حیدری شناسایی مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: رفع این مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن و برگزاری نشست قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) هر دو هفته یک‌بار مورد توجه همگان باشد.

وی تمامی دستگاه‌های اجرایی را موظف به همکاری با نشست قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) برای جهت آب‌رسانی دانست و یادآور شد: فرمانداران در این خصوص مدیریت و مشکلات اجتماعی احتمالی را رفع و مصوبه‌های نشست‌های هفتگی خود در این خصوص را به مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری اعلام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بهره‌مندی از ظرفیت معتمدان، ریش‌سفیدان و ذی‌نفوذان برای رفع مشکلات اجتماعی موجود را ضروری دانست و اظهار داشت: تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی در دستور کار قرار گیرد.

وی جذب سریع‌تر اعتبارات و جلوگیری برای برگشت هرگونه بودجه را از وظایف اصلی مسئولان چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌ها دانست و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با افزایش تعدادی تجهیزات و ماشین‌آلات روند اجرای طرح‌های جهاد آب‌رسانی را تسریع کند.

حیدری تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نسبت به پیگیری برای پرداخت حقوق آب‌داران اقدام کند.

وی افزود: ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای توسعه و ارتقای جاده‌های روستایی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری ۴۲۱ طرح عمرانی با اعتبار ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساختی، صنعتی، فرهنگی، کشاورزی، گردشگری، مسکونی، ورزشی و فضای اداری چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

همچنین در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری عملیات اجرایی ۸۹ طرح عمرانی در چهارمحال و بختیاری با ۱۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha