۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۵۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85025626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه: ۵۰۰ پرواز برای کمک به زلزله زدگان انجام شده است

تهران- ایرنا- خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پنجشنبه شب گفت که برای کمک رسانی به زلزله زدگان تاکنون ۵۰۰ پرواز نظامی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، آکار تصریح کرد که وزارتخانه تحت امر وی تمام هواپیماهای متعلق به نیروهای مسلح را برای اعزام افراد و مواد به منطقه زلزله زده این کشور فرستاده است.

وی همچنین خبر داد که بیش از چهار هزار نظامی درحال حاضر در عملیات جستجو و نجات در استان هاتای مشغول هستند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه رخ داد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

براساس گزارش مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» که پنجشنبه شب منتشر شد، بیش از ۱۷ هزار تن در این زمین لرزه ها کشته و حدود ۷۱ هزار نفر نیز زخمی شدند.

به دنبال این زمین لرزه، بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

این زمین لرزه شدید، حدود ۱۳ میلیون نفر را در ۱۰ استان ترکیه از جمله آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، هاتای، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه و سانلیورفا تحت تاثیر قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha