۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84980514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مادران باردار دارای سوء تغذیه در زنجان سبد رایگان تغذیه دریافت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: مادران باردار دارای سوء تغذیه و شیرده و دارای کودکان زیر پنج سال که توسط دانشگاه علوم پزشکی فارغ از تحت پوشش بودن بر اساس آزمون وسع شناسایی شده اند، خدمات سبد تغذیه ای و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

سلمان حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به به ماده ۲۴ قانون جوانی جمعیت مبنی بر شناسایی مادران باردار دارای سو تغذیه و کودکان، افزود: تهیه سید غذایی با اقلام مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار دارد.

به گفته این مسوول، تولد کودک سالم و حفظ سلامت مادر در دوران بارداری و شیردهی و همچنین توجه به نحوه تغذیه کودکان زیر پنج سال از الزامات قانون جوانی جمعیت اعلام شده است.

وی شناسایی جامعه هدف را به صورت فصلی و در راستای بازنگری سریع و اضافه شدن افراد نیازمند حمایت عنوان کرد و گفت: بهزیستی با حمایت ایتام، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به صورت نگهداری در مراکز و همچنین اجرای طرح امداد بگیر قدم مهمی در راستای کاهش سوءتغذیه در میان افراد تحت پوشش برداشته است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: پایش رشد کودکان و همچنین وزن گیری مادران باردار از طریق مراقبت های معمول بهداشتی، آموزشی و مشاوره تغذیه مادران در زمینه نیازهای تغذیه ای کودک و مادر باردار و شیرده و استفاده بهینه ازسبد غذایی کودکان و مادران باردار، یکی از مهمترین اقدامات بهداشتی و آموزشی در این برنامه است.

وی یادآور شد: آموزش مادران در زمینه گروه های غذایی و رهنمودهای غذایی نیز از دیگر اقدامات آموزشی این برنامه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha