۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85026591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شور همبستگی در دیار اقوام و مذاهب + تصویر هوایی

۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85026591
شور همبستگی در دیار اقوام و مذاهب + تصویر هوایی

بیرجند - ایرنا - مردم خراسان جنوبی در طلیعه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی ملت ایران بار دیگر با حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شور همبستگی در دیار اقوام و مذاهب را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا این حضور همراه با بصیرت امروز - شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - همزمان با سراسر میهن اسلامی در ۳۱ شهر و اکثر روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی متجلی شد و صحنه‌هایی ماندگار از وفاداری مرزنشینان به انقلاب و نظام پدید آمد.

گزارش‌های دریافتی از شهرستان‌های خراسان جنوبی حاکی است قشرهای مختلف مردم در کنار مسوولان، نخبگان، روحانیت، فرهنگیان و دانشگاهیان به خیابان‌های آمدند تا حضوری دشمن‌شکن را به نمایش بگذارند.

همچنین در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان‌های درمیان و زیرکوه مردم اهل تسنن در کنار برادران و خواهران شیعی خود در جشن بزرگ چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده‌اند و حضور روستاییان و عشایر در راهپیمایی امروز پررنگ است.

راهپیمایی امروز در شهرستان مرزی زیرکوه

گروه‌های مختلف مردمی اعم از مرد و زن، پیر و جوان، کسبه، کارمند، کارگر، فرهنگی، دانش‌آموز و دانشجو و حتی متولدین قرن جدید در آغوش خانواده‌هایشان آمده‌اند تا شکوه دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در چهل و چهارمین سال حیات پربرکتش به نمایش بگذارند.

حضور جمع زیادی از ایثارگران و جانبازان با ویلچر در مسیر راهپیمایی صفای دیگری به این حماسه مردمی بخشیده است.

مردم در این جشن ملی با حمل پرچم‌های سه رنگ ایران، تصاویر امام راحل و مقام معظم رهبری، شهدای مدافع حرم و امنیت به خصوص سردار حاح قاسم سلیمانی و سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس"، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" و "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده" بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد دوباره بستند.

مردم در مرکز استان اکنون در صفوف به هم پیوسته از میدان شهدا به سمت میدان قدس بیرجند در حرکت هستند و نظیر این راهپیمایی در ۳۱ شهر، اکثر روستاهای پرجمعیت و حتی نقاط عشایری و در مجموع در بیش از ۱۰۰ نقطه استان با حضور پرشور مردم شیعه و سنی در حال برگزاری است.

راهپیمایی امروز در شهرستان مرزی درمیان

ساکنان شهرها و روستاهای مرزی خراسان جنوبی نیز به شکل‌های مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری به یاد ماندنی داشته‌اند که گوشه‌ای از وحدت و انسجام آحاد ملت ایران را به سراسر دنیا مخابره می‌کند.

همچنین در مسیر راهپمایی نهادها، پایگاه‌های بسیج و دستگاه‌های فرهنگی، نظامی و انتظامی حضور متفاوتی دارند و با برپایی موکب‌ها و پایگاه‌های فرهنگی هر کدام به شیوه‌ای حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را رنگ و جلوه‌ای مضاعف داده‌اند.

اهتزام پرچم جمهوری اسلامی ایران، نمایش خیابانی، پخش زنده برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، ایستگاه‌های نقاشی، پخش زنده سرودهای انقلاب و همخوانی سراسری سرود جمهوری اسلامی ایران بخش دیگری از برنامه‌های حاشیه‌ای راهپیمایی در شهر بیرجند است.

توانخواهان مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند هم امروز آمدند تا همگام با دیگر شهروندان فریاد استکبارستیزی سر دهند.

شعار محوری دهه فجر امسال "ایران استوار، ۴۴ سـال افتخار" است و ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با عنوان روز " انقلاب اسلامی؛ جشن حضور، ایران یکپارچه" نامگذاری شده است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha