مدیرکل ورزش و جوانان: ۲۶ خانه‌ ورزش روستایی در استان سمنان فعال است

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به فعالیت ۲۶ خانه ورزش روستایی در این استان گفت: این تعداد با افتتاح ۲ خانه ورزش روستایی تا پایان امسال به ۲۸ واحد افزایش خواهد یافت.

سیدمحمدتقی علوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۱۶ خانه ورزش در سال گذشته و ۱۰ خانه ورزش امسال در روستاهای استان سمنان با هدف افزایش بهره‌مندی روستاییان از زیرساخت‌های ورزشی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان: ۲۶ خانه‌ ورزش روستایی در استان سمنان فعال است

وی بیان کرد: توسعه فرهنگ ورزش و تقویت و تجهیز امکانات ورزشی در مناطق روستایی در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تاکید کرد: با توجه به پراکندگی و محرومیت برخی از روستاهای استان، خانه‌های ورزش روستایی می‌تواند به روستاییان برای تقویت شادی و نشاط کمک کند.

علوی یادآور شد: طرح خانه ورزش از سال ۱۳۹۲ با همکاری ادارات ورزش و جوانان استان‌ها در دستور کار قرار گرفت و بر این پایه، علاوه بر تخصیص یک مکان برای ورزش، لوازم ورزشی شامل میز پینگ پنگ، شطرنج، فوتبال دستی، دارات در اختیار روستاها قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان خاطر نشان کرد: میز پینگ پنگ، راکت و توپ، میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی از جمله تجهیزات خانه‌های ورزش روستایی است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha