۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85029347
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

یک روز گرم برای کودکان ملایری در جشنواره آدم برفی + فیلم

همدان- ایرنا- گویی امسال خداوند به مردم این سرزمین لبخندی از ته دل زده است، در پس روزهایی که تسبیح‌گویان طلب باران و برف می‌کردند، کودکان ملایری امروز در عمق ۲۰ و ۳۰ متری برف، روزی را برای آدم برفی‌ها ساختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز، در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان ملایر، برف بارید و خوشحالی مردم با هیچ چیزی قابل وصف نبود، بارش رحمت الهی که دل هزاران کودک را شاد کرد و دست به آسمان برای شکرگزاری پروردگارشان شدند.

در میان این خوشحالی و نعمت بی‌پایانی که خداوند عطا کرد، شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر جشنواره‌ای تدارک دید تا کودکان ملایری شادی و خوشحالی‌شان را با خانواده‌های خود تقسیم و در تابلوی زیبای زندگی قاب کنند.

پارک تاریخی سیفیه ملایر محل برگزاری جشنواره آدم برفی بود تا بار دیگر بخشی از هویت تاریخی این شهر، شاهد خوشحالی و نشاط فرزندان این دیار باشد.

کودکان ملایری با شور و شوقی وصف‌ناشدنی در کنار والدین‌شان هر چه ذوق هنری داشتند، بیرون ریختند و با نعمت و رحمت خداوند که یک شبانه‌روز بر زمین نشسته بود، آدمی ساختند از جنس برف، بر سرش کلاه گذاشتند و دور گردنش شال پیچیدند و از عمق وجودشان به آدم برفی محبت کردند.

تمام تلاش‌شان را کردند تا از برف آدم بسازند و یک اثر هنری از خودشان خلق کنند و با سادگی کودکانه، کنار آن ایستادند و عکس یادگاری گرفتند.

خنده‌های کودکان ملایری در بساط شادی که شهرداری به پا کرده بود، فضای شهر را پر کرد، به دور از هرگونه سختی و غم، با دستان کوچک‌شان آدم برفی ساختند تا در این فستیوال سرد و زمستانی، خاطره‌سازی کنند و اولین باشند.

جشنواره روز دوشنبه آن هم پس از یک روز بارش برف زیبا، آغاز شد و خانواده‌ها در کنار کودکان‌شان استقبال بسیار خوبی از این جشنواره داشتند.

یک روز گرم برای کودکان ملایری در جشنواره آدم برفی + فیلم

جشنواره آدم برفی البته جذابیت‌های دیگری نیز داشت، برف‌بازی والدین و کودکان، ساخت گلوله‌های برفی، ورزش کودکان در کنار ست‌های ورزشی پارک، غذا دادن به حیواناتی که از سرما به جمع گرم مردم پناه آورده بودند، صحنه‌های ماندگاری بود که تا نیمه‌های روز هم به طول انجامید و روزی شاد و مفرح برای شهروندان ملایری رقم خورد.

معاون عمرانی شهرداری ملایر که بسیار خرسند از خوشحالی مردم به ویژه کودکان ملایری در یک روز برفی بود، در حاشیه این جشنواره گفت: پس از همه‌گیری کرونا، مردم نیاز به یک جشن و شادی داشتند تا کودکان در کنار والدین خود روزی خوب و جذابب را بگذرانند.

"حسین بابایی" افزود: ریزش نعمت و رحمت الهی از بامداد روز یکشنبه تا امروز صبح، بهانه‌ای برای برپایی مراسمی پرنشاط برای شهروندان ملایری بود تا بتوانیم در فضایی مهیا، جشنواره آدم برفی را برگزار کنیم.

وی سبک زندگی، سلامت جسم و روح و جلوگیری از کم تحرکی را از عوامل مهم برگزاری جشنواره‌های این چنینی عنوان کرد و اظهار داشت: برای ایجاد نشاط و شادی متناسب با ذائقه و سلیقه مردم، باید جشن‌هایی را برپا کنیم.

یک روز گرم برای کودکان ملایری در جشنواره آدم برفی + فیلم

معاون عمرانی شهرداری ملایر با بیان اینکه یکی از وظایف مدیریت شهری برپایی چنین جشنواره‌هایی است، ادامه داد: بارش برف بهانه‌ای برای برگزاری جشنواره آدم‌برفی بود که با استقبال خوب مردم مواجه شد.

بابایی گفت: جشن‌هایی در ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن داشتیم و در صدد هستیم این برنامه‌های شاد را همزمان با عید نوروز و جشنواره‌های بهاری نیز برگزار کنیم.

وی یادآور شد: برای برگزاری این برنامه‌های متنوع و شاد، نیازمند مشارکت هیات‌های ورزشی، نهادها، مساجد و محلات هستیم تا زمینه‌ساز نشاط و شادابی اجتماعی برای شهروندان باشیم.

بابایی با بیان اینکه بیش از ۳۵ آدم برفی در این جشنواره ساخته شد، افزود: برای ایام نوروز نیز برنامه های شاد و متنوعی پیش‌بینی کردیم که فرمانداری ملایر نیز یک تقویم رویدادی برای ۶ ماه آینده تنظیم کرده است.

به گزارش ایرنا؛ در جشنواره آدم برفی از ۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان که بهترین آدم برفی را ساختند، جوایزی اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha