۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85030954
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روند کاهشی دما در همدان ادامه دارد

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85030954
روند کاهشی دما در همدان ادامه دارد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی ضعیف در استان روند کاهشی دمای هوا ادامه دارد و تا پایان هفته ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی می شود.

محمدحسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده همراه با وزش باد، کولاک شدید و بارش پراکنده برف در مناطق کوهستانی پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: از روز جمعه به بعد سامانه بارشی از استان خارج و بارش برف و باران در استان مشاهده نمی شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: بارش برف شب گذشته در ایستگاه چشمه علی ملایر ۱۶ میلی متر، در ایستگاه دانشگاه بوعلی یک میلی متر و ارتفاع برف در برخی از نقاط شهرستان ملایر نیز ۳۰ سانتیمتر گزارش شده است.

باقری شکیب گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تویسرکان با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و همدان با ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته یک درجه سانتیگراد زیر صفر و کمینه آن ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است و امشب نیز در سردترین ساعات به منفی ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha