نوسازی مدارس استان سمنان ۲۱ طرح در حال ساخت دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۲۱ طرح آموزشی در حال ساخت تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود.

امیرحسین قزوینیان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: گفت: ۲۱ طرح در قالب ساخت ۷۹ کلاس درس تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش استان سمنان می‌شود و خیران مدرسه‌ساز در ساخت و اجرای ۱۶ طرح مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به وجود ۹۱ طرح نیمه‌ کاره مانند کلاس درس، سالن ورزشی و استخر، ابراز داشت: از این تعداد ۴۱ طرح شامل ۵۷۴ کلاس درس است.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌ها نیاز است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیران برای تکمیل طرح‌ها ضروری است، در غیر این صورت تکمیل این طرح ها زمان بیشتری می برد و روند اجرا زمان‌بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه در استان سمنان تخریبی است، بیان کرد: ۳۰۰ مدرسه از ۸۱۴ مدرسه فعال استان تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی است.

قزوینیان افزود: بنیاد برکت در ساخت ۷۹ کلاس درس از طرح های نوسازی مدارس استان سمنان مشارکت دارد و همکاری با بنیاد علوی نیز در این زمینه در برنامه قرار دارد.

وی اضافه کرد: ۴۴ مدرسه ۲ نوبته در شهرستان‌های سمنان و شاهرود وجود دارد و ساخت مدرسه جدید تنها راهکار برچیده شدن این نوع مدارس دونوبته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به ضرورت ساخت ۴۰ مدرسه در شهرکهای مسکن مهر در شهرستانهای سمنان و شاهرود افزود: زمین‌هایی در مسکن مهر برای مدرسه‌سازی در نظر گرفته شده است.

استان سمنان بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار واحد آموزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha