۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85032223
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز خانگی در خراسان‌شمالی حدود ۳۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هفت میلیون متر مکعب گاز در شبانه روز گذشته توسط بخش خانگی این استان به مصرف رسید که نسبت به اوایل هفته حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

سیدمحمود هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موج سرما، روند مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری این استان را صعودی کرده است که در مدت یک هفته اخیر به یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافت.

وی افزود: در اوایل هفته جاری مشترکان بخش خانگی این استان پنج میلیون و ۳۰۰ متر مکعب گاز در شبانه روز مصرف کردند که اینک به هفت میلیون متر مکعب رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه ورود موج جدید سرما به خراسان شمالی بر روند صعودی مصرف گاز تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: بر اساس آمار و نمودارها، مصرف گاز از ۱۹ بهمن ماه روز به روز افزایش یافته است.

وی ضمن درخواست از عموم شهروندان برای صرفه جویی حداکثری در مصرف گاز ابراز کرد: امیدواریم با همراهی همه شهروندان و رعایت نکات مصرف بهینه، شاهد پایداری جریان گاز و بهره مندی همه مردم از این نعمت الهی باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در مصرف گاز صنایع تصریح کرد: براساس ابلاغیه دیسپچینگ شرکت ملی گاز به جهت برخورداری مشترکان خانگی از گاز، محدودیت هایی برای برخی صنایع اعمال شد که امیدواریم با کم شدن برودت هوا امکان کاهش محدودیت ها برای صنایع نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت گاز صنایع برای استمرار گاز مصرفی در بخش خانگی انجام می شود اظهار کرد: شهروندان با صرفه جویی می توانند به چرخه تولید استان و کشور کمک کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

تاکنون به هزار و ۳۹ واحد صنعتی و ۱۶ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که در این حوزه، شرکت گاز خراسان شمالی رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرد که پدیده غالب این استان افزایش باد و بارش باران و برف و برای فردا بارش برف پیش بینی شده است و تا منفی هفت درجه سانتیگراد نیز در برخی از مناطق استان کاهش دما انتظار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha