برگزیدگان جشنواره ملی شعر حریم ولی در اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - اختتامیه جشنواره ملی شعر حریم ولی، با شعرخوانی شاعران منتخب این رویداد در پاسخ به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقام معظم رهبری در اردبیل برگزار و از شعرای برگزیده، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر شنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی شعر حریم ولی در مجتمع فرهنگی ولایت سپاه حضرت عباس (س) اردبیل گفت: اهانت در تاریخ، کار چند طایفه است و نخستین آن، افراد فاقد تربیت و ادب هستند.

آیت الله سید حسن عاملی اضافه کرد: به گواهی تاریخ، امام علی (ع) فرموده بود دوست ندارم به معاویه و لشگر او فحش داده شود؛ این بینش محصول تربیت نبوی است که در وجود امیرمومنان تجلی یافته و امروز، اخلاق پیغمبر اسلام (ص) ثروت و هویت ما مسلمانان است.

وی افزود: طایفه دوم که به توهین عادت دارند، انسان‌های فاقد برهان و استدلال هستند و با دست‌های خالی به فحش پناه می‌آورند. طایفه سوم، افراد عصبانی هستند که اختیار خود را از دست می‌دهند و طایفه چهارم نیز آن گروهی هستند که از شدت شکست بد و بیراه می‌گویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خوشبختانه امروز سنگرها یکی پس از دیگری توسط جریان مقاومت فتح می‌شود و دشمن از سر عصبانیت به فحش و اهانت روی آورده است. البته ما با اجرای این جشنواره نخواستیم دشمن را عددی فرض کنیم، بلکه طبق روایات مستند، امام مثل ستاره می‌تابد و دست اهل توهم هرگز به آن نمی‌رسد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مرام و فکر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قلب آزادگان دنیا جای گرفته است و این برنامه باشکوه نیز نشان داد که ما نیز دلی سرشار از عشق و ارادت به ساحت مقام معظم رهبری داریم.

برگزیدگان جشنواره ملی شعر حریم ولی در اردبیل تجلیل شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جشنواره گفت: ۲۲۶ شعر از ۱۹۸ شاعر از استان‌های مرکزی، قم، کرج، اصفهان، زنجان، گیلان، کردستان، اردبیل و ساوه برای این جشنواره ارسال شده بود که از میان آنها محمد زارعی از دلیجان استان مرکزی، علیرضا اطلاقی از ساوه، رضا یزدانی از قم و یاشار کاظمی از کرج به عنوان شعرای برتر انتخاب شدند.

امیر رجبی اضافه کرد: همچنین در این جشنواره علی سلیمانیان از اصفهان، عیسی پاشاپور از استان اردبیل، ناصر اسماعیلی از زنجان، رضا نیکوکار از رشت، میلاد نوری نیا از کردستان و امیرحسین رسولی از اردبیل به عنوان شعرای برگزیده معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مهدی میرزارسول زاده، سید سعید اطهر نیاری و وفا منافی داوران این جشنواره بودند و استاد ولی الله کلامی زنجانی شاعر عاشورایی کشورمان نیز به عنوان مهمان ویژه در این جشنواره حضور یافته و شعرخوانی کرد.

همخوانی شاعران عاشورایی، اجرای سرود حماسی با هنرنمایی اعضای دختر و پسر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اردبیل از بخش‌های قابل ذکر این جشنواره بود و در پایان از شاعران برگزیده و منتخب، عوامل برگزاری جشنواره و مربیان کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

این جشنواره با پیشنهاد دفتر امام جمعه اردبیل و همکاری سپاه حضرت عباس استان اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیما و برخی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان اردبیل برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha