حدود نیمی از تعاونی های خراسان رضوی فعال هستند

مشهد-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ۱۴ هزار و ۹۸۵ تعاونی که تاکنون در استان تشکیل شده است حدود نیمی از آنها معادل هفت هزار و ۵۶۷ تعاونی فعال است.

محمدامین بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نظر این اداره کل علت غیرفعال بودن هفت هزار و ۴۱۸ تعاونی در خراسان رضوی از آن جهت است که گزارش تشکیل مجامع سالانه آنها ارسال نشده است چرا که تعاونی ها باید هر سال مجمع خود را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: بررسی تعاونی های غیرفعال در خراسان رضوی آغاز شده است تا در صورت عدم فعالیت آنها به سمت انحلال هدایت شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص تعاونی های اعتباری در سطح استان نیز گفت: تعاونی های اعتباری که جامعه هدف مشخص مانند کارگران یا کارمندان دارند، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و باقی آنها مجاز به فعالیت نیستند، در این راستا تاکنون ۶۲ تعاونی اعتباری در استان منحل شده است.

بابایی افزود: از تعاونی های فعال موجود در خراسان رضوی ۳۲ درصد در بخش خدمات، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۲ درصد در بخش تولیدی - توزیعی، دو درصد در فرش دستباف، سه درصد در حوزه معدن، ۶ درصد در بخش مسکن و باقی آنها در بخش دانش بنیان و توسعه و عمران و باقی موارد فعالیت دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به اتحادیه های تعاونی در استان اشاره و بیان کرد: از مجموع ۸۷ اتحادیه تعاونی ثبت شده در این استان ۴۸ اتحادیه فعال هستند که در حوزه های خدمات، مسکن و کشاورزی فعالیت می کنند.

وی به تشکیل تعاونی ها در راستای طرح "روستا-تعاون" اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۲۷ تعاونی روستایی با عضویت چهار هزار و ۲۲۸ نفر در خراسان رضوی تشکیل شده است که سرمایه گذاری این اتحادیه ها ۱۱ هزار و ۶۴ میلیون ریال بوده و زمینه اشتغال پنج هزار و ۸۲ نفر را در استان ایجاد کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha