۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85118131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار راس دام در بهاباد یزد، رایگان واکسینه شدند

یزد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: ۱۰ هزار راس دام سبک به طور رایگان در اردوی جهادی این اداره کل در شهرستان بهاباد واکسینه شدند.

علی فاتحی نیا، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بهاباد با بیان اینکه این اردو به مدت ۲ روز در روستای کم برخوردار آسفیج این شهرستان برگزار شد افزود:واکسیناسیون ، سم‌پاشی محل دام، مبارزه با بیماری‌ها، آموزش های ترویجی و ذبح شرعی از برنامه‌های این اردو بود.

وی اظهار کرد: در این اردو ۶ اکیپ تخصصی از متخصصان دامپزشکی حضور داشتند.

فاتحی نیا نقش اردوی جهاد دامپزشکی در کنترل و مهار بیماری‌های دامی را بسیار مهم دانست و گفت: حفظ دام عشایری و دامداران، یکی از مأموریت‌های این اداره کل است و تمام اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در راستای حفظ سرمایه‌های دامی است.

وی اضافه کرد: در اردوی جهادی دامپزشکی خدمات رایگان به دامداران ارائه و درخصوص بسیاری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان آموزش داده می‌شود که این آموزش‌ها در ارتقاء بهداشت و کمک به سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت می باشد.

این مسئول تصریح کرد : این دوره‌های آموزشی ویژه دامداران مربوط به رعایت بهداشت دام، فرآورده‌های دامی و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در ادامه گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش انگل های خارجی بدن دام همانند کک و کنه، سمپاشی بدن دام باید انجام شود.

بهاباد در ۲۰۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha