قرارگاه بصیرتی دیار علویان، فرصتی برای گفت و گو با دهه هشتادی‌های مازندران

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: قرارگاه بصیرتی دیار علویان باهدف برگزاری گفت و گوی مستقیم با قشر جوان و دهه هشتادی ها در مازندران تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر که در ساری برگزار شد، افزود : مازندران نقش رسانه ای مهمی در کشور دارد و این استان اقشاری برخوردار دارد که رجوع آن‌ها به رسانه فراوان است و وسعت طبقه متوسط و چالش‌های متعدد می‌طلبد که از ظرفیت رسانه استفاده بهینه شود.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته آخرین ترفندهای دشمن را دیدیم و مدرن ترین جنگ ترکیبی و رسانه‌ای را پشت سر گذاشتیم که بخشی از جوانان ما را مورد هدف قرار دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در این جنگ چه از لحاظ شکلی و چه ا زلحاظ محتوایی دشمنان بدنبال ضربه زدن هستند که این شیوه جزو مدرن ترین جنگ و بی رحمانه ترین شکل به شمار می رود که جوانان به عنوان طعمه و فریب خورده موردهدف قرار گرفتند.

وی استراتژی دشمنان در این شیوه را فتح القلوب اعلام کرد و افزود : برعکس گذشته که دشمنان بدنبال فتح سرزمینی بودند و شاهد این مساله بودیم اما این شیوه به فتح القلوب تغییر پیدا کرده است.

سلگی ادامه داد : ایران که در نظام شاهنشاهی تماما وابسته، کودتازده و زیر بار قراردادهای مختلف قرار داشت و عزت کشور لطمه خورد امروز به اوج استقلال سیاسی رسیده است.

وی گفت: اما در استقلال رسانه ای با مشکل مواجه هستیم به طوریکه در بُعد سیاسی موفق به بیرون راندن انگلیس از کشور شدیم اما آنها از طریق رسانه هایی همچون بی بی سی بدنبال فتح افکار و قلوب جوانان ما هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ادامه داد: امروز برای برگرداندن قلوبی که به تصرف درآمده در راههای خود باید تجدید نظر کنیم. درنشست ها و جلسات که برگزار می شود مخاطبان مشخص هستند.

وی رمز ماندگاری کشور را در گفت و گو مستقیم اعلام کرد و گفت: برای این منظور در مازندران با برگزاری گفت و گوی مستقیم با قشر جوان و دهه هشتادی در حال انجام است.

به گفته سلگی برای همین منظور قرارگاه بصیرتی دیار علویان تشکیل شده است و بدنبال انجام مذاکره و گفت و گو با اقشار مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه های معاند از جمله اینترنشنال و بی بی سی امکان گفت و گوی مستقیم با جوانان در کشور را ندارند، اظهار داشت: در قرارگاه دیار علویان استدلال های منطقی و عقلایی بیان می شود همانطور که جریان انقلاب رویکرد آن عقلانیت است.

معاون استاندار مازندران گفت:همه رسانه ها با دیدگاه‌های مختلف فعالیت دارند اما منافع مشترکی داریم که باید آن را پیگیری باشیم.

وی رویکرد زن زندگی و آزادی را رویکرد عبور از ایران اسلامی دانست و افزود : در حالی مسیح علی نژاد ها و حامد اسماعیلیون ها در کنفرانس مونیخ عکس یادگاری می گیرندکه هیچ نقشی در تاریخ درخشان و پروییچ خم انقلاب نداشتند و مسیر ناشی از جهل و بی اطلاعی آنهاست و نمی دانند ملت ایران وابستگی را نمی پذیرد.

سلگی ادامه داد: در ابتدای اغتشاشات رسانه های معاند با القای مطالب غیرواقعی بدنبال ضربه زدن به دین و ریشه های ایرانی بودند و باید بدانیم امروز و با فروکش کردن اغتشاشات فعالیت آنها تمام نشده است و برای مقابله با آنها باید متحد باشیم ولو با سلایق متفاوت باشیم.

قرارگاه بصیرتی دیار علویان، فرصتی برای گفت و گو با دهه هشتادی‌های مازندران

ترویج سواد رسانه ای در مازندران

رییس سازمان بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره ابوذر در چهار متوالی در مازندران با همت و کوشش اصحاب رسانه برگزار شد گفت : تجلیل از خبرنگاران و ایجاد انگیزه برای تولید محتوی ارزشی و تولید محتوایی در راستای حل مشکلات از اهداف برگزاری جشنواره است.

عبدالمهدی حق شناس افزود : از ۶۵۵ اثر ارسالی ۴۵۵ اثر به مرحله داوری رفت و هشت داور کشوری و استانی ارزیابی کارها را انجام دادند و ۲ اثر از استان نیز برنده کشوری جشنواره شد که ۱۵ اسفند ماه تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد : رسانه ها مهم‌ترین پرچمدار اصلی جهاد تبیین به شمار می روند بطوریکه رسانه های مازندران بسیار عالی پای کار هستند و به نظام کمک کردند.

رییس سازمان بسیج رسانه مازندران مهم‌ترین آسیب در بحران گذشته را نداشتن سواد رسانه دانست و گفت : آموزش رسانه ای مورد توجه است ودر مدیران و اصحاب رسانه این موضوع مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد.

حق شناس افزود : در سال ۱۴۰۲ باید یکهزار نفر در زمینه آموزش سواد رسانه اقدام کنیم.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر نیز اعلام کرد: در برگزاری این جشنواره سپاه کربلای مازندران و سازمان بسیج رسانه بسیار همکاریی خوبی داشتند که در چهارسال این جشنواره برگزار شد.

حسین احمدی افزود: همچنین برای شفاف سازی و برگزاری عادلانه کتاب جشنواره منتشر شده است که سند ماندگار مازندران خواهد بود.

به گزارش ایرنا، خبرنگاران و فعالان رسانه ای مازندران ۶۵۵ اثر به دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان ارسال کردند که از این تعداد ۴۵۰ اثر مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت. ۸۸ یادداشت و سرمقاله، ۸۲ گزارش خبری، ۳۰ گزارش تحلیلی و تحقیقی، ۳۵ مصاحبه، ۳۴ تیتر، ۸۳ گزارش ویدئویی، ۶۷ عکس، ۱۳ اینفوگرافی، ۶ پاکدست و ۱۲ موشن گرافی در جشنواره ابوذر استان مورد ارزیابی داوران قرار گرفتند. جشنواره چهارم در ۱۳ محور شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی و مازندران‌شناسی بود. آثار می بایست در ۱۱ قالب گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، عکس، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست ارسال می شد. ۳۵ نفر در جشنواره امسال ابوذر به عنوان نفرات برتر مشخص شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha