۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85042250
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار همدان: گره های ذهنی برای فرزندآوری باید رفع شود

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: مدیران دستگاه‌های فرهنگی با امیدآفرینی و فرهنگ سازی برخی گره های ذهنی مردم را برای تشکیل خانواده و فرزندآوری برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رضانیا روز دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و سلامت خانواده و زنان، جمعیت را یکی از مولفه‌های اقتدار و زمینه ساز تحول کشور دانست و اظهار داشت: اجرای کامل قانون جامع حمایت از خانواده و جمعیت جوانی باید مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امور قرار گیرد.

وی با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای حمایت از افزایش فرزندآوری افزود: تمایل به نداشتن فرزند و یا تک فرزندی موجب اهتمام جدی دولت به حمایت از سیاست‌های جمعیت و افزایش فرزند شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر تشدید نظارت در حوزه کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: وضعیت استان در حوزه کودکان کار و خیابانی بحرانی و بغرنج نیست اما برای مواجه با این آسیب باید نگرانی داشته باشیم و از ظرفیت همه دستگاه ‌ها استفاده شود.

رضانیا با بیان اینکه آمار کودکان کار به صورت واقعی باید مشخص شود گفت: دستگاه‌های دولتی در راستای حمایت از جامعه هدف بهزیستی کودکان کار و سالمندان با مدیریت هم افزا و احصای ظرفیت ها شبکه بهم پیوسته ای از خدمات را به جامعه هدف بهزیستی ارائه کنند.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت سالمندی از یک طرف نشان دهنده افزایش نرخ امید به زندگی و افزایش خدمات نظام به سالمندان است و از سوی دیگر اعلام هشداری است برای کاهش نرخ فرنزدآوری و کاهش جوانی جمعیت که باید برای رفع این چالش آینده چاره اندیشی شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری همدان، غلامرضا فریدونی نیز در این جلسه با اشاره به شناسایی ۱۰۲ کودک کار (۸۹ پسر و ۱۳ دختر) ۶ تا ۱۸ ساله در همدان گفت: توسعه شهرنشینی، مسائل معیشتی و مهاجرت از دلایل افزایش کودکان کار است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان همدان، وهب مختاران همچنین از ارائه مهارت های فنی و حرفه ای به ۱۵۵ کودک کار در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: زمینه مهارت آموزی کودکان کار خیابانی به صورت رایگان در ۵۰۰ حرفه فراهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha