۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85316395
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار همدان: خانواده به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان یکی از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم را رسیدگی به موضوع خانواده و افزایش جمعیت دانست و گفت: خانواده به گفتمان غالب در جامعه و نظام فرهنگی استان همدان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رضانیا روز شنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: همه فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌ها در حوزه خانواده به فرهنگ کشور ضربه می‌زند و بر همین اساس باید همه ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی، گروه‌های جهادی، حوزه علمیه و تریبون های نماز جمعه که می‌توانند به تقویت گفتمان خانواده کمک کنند، پای کار بیایند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها، متولیان فرهنگ عمومی و تریبون‌ها به جای حاشیه سازی، در مسائل اساسی مردم و خانواده تمرکز کنند ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در عرصه ازدواج و فرزندآوری باید با هم افزایی و پرهیز از کارهای جزیره‌ای مصوبات ستاد جوانی جمعیت استان را عملیاتی کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان، گفتمان خانواده در حوزه های فرهنگی را دارای عقب ماندگی هایی دانست و اظهار کرد: اگر قرار است تمدن سازی ایرانی_اسلامی رخ دهد، بنیان اصلی تمدن سازی در گفتمان خانواده است تا به اجماع نظر برسیم.

رضانیا با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت اساتید ملی در حوزه جوانی جمعیت برنامه سازی و پیش بینی شود گفت: طرح های پیشنهادی سازنده و تحولی با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی نیاز به اجرا دارد که تایید و تصویب شود.

وی نگرانی ها در خصوص آمار و ارقام ازدواج را به حق دانست و اظهار کرد: کارهای فرهنگی یک شبه و یکساله انجام نمی‌شود و بعد ۲ سال هم نمی‌توان انتظار داشت که به نقطه مطلوب رسید.

حمایت از طرح های ستاد جوانی جمعیت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه اجرای طرح های پیشنهادی ستاد جوانی جمعیت در استان همدان راه گشا است و استانداری همدان از اجرای این طرح ها حمایت می‌کند گفت: این طرح ها مانند زنجیره بهم پیوسته است و در حوزه خانواده به تعامل و انسجام مدیریتی نیاز است که منطبق با ریل برنامه تحولی باشد.

رضانیا افزود: آخرین نظرسنجی های رسمی در حوزه خانواده، جمعیت و آسیب شناسی های انجام شده نشان می دهد که مشوق های مادی در مساله جوانی جمعیت اثربخشی و کارکرد مطلوب را ندارد و در حوزه فرزند آوری به لحاظ فکری و رویکردی مسائل اقتصادی خوب است اما اثربخش نیست.

وی تصریح کرد: با بستر سازی فرهنگی است که می توانیم میل به تشکیل خانواده و فرزندآوری را افزایش دهیم و اجماع گفتمانی، محور رشد و پیشرفت قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان یادآور شد: مقام معظم رهبری بزرگترین تئوریسین دنیا، همچنین فرهنگ سازی را در طرح جوانی جمعیت گره گشا می دانند.

تقویت و حمایت از رسانه ها در حوزه جوانی جمعیت

رضانیا تقویت و حمایت از رسانه ها را در عرصه اجرای قانون جوانی جمعیت راه گشا دانست و گفت: هنوز مردم درخصوص برخی موارد قانونی به حقوق خود واقف نیستند لذا باید همه رسانه‌ها در این زمینه پای کار باشند و دستگاه‌های اجرایی از طریق رسانه‌ها مشوق‌ها را اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: ستاد جوانی جمعیت استان همدان برای اجرای طرح های مصوب نباید دغدغه خاطر تامین بودجه را داشته باشد و متولیان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای تامین اعتبار این طرح ها با تمام توان پای کار می‌آیند.

اجرای کنگره بانوان تاثیرگذار در هفته زن

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه یک درصد از بودجه ادارات به زنان و خانواده اختصاص یافته است گفت: طرح های ستاد جوانی جمعیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمند سازی دختران و بانوان اجرایی می‌شود.

فاطمه ستاری نوید اظهار کرد: طرح توانمندسازی زنان خود سرپرست، طرح حمایت از فرزند آوری، طرح کنگره زنان تاثیرگذار استان، طرح شباب، طرح ملی هوای مادری، طرح‌ نمایش عروسکی از طرح های اجرایی اولویت دار و در حال انجام این ستاد در استان همدان است.

وی ادامه داد: کنگره بانوان تاثیر گذار استان همدان با حمایت دستگاه‌های اجرایی و اعتبار ۲ تا سه میلیارد ریال با هشت موضوع در هفته زن اجرا می‌شود و ۲۴ بانوی تاثیر گذار استان معرفی می شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان یادآور شد: در سال گذشته این کنگره با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی انسیه خزعلی معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده تامین و در نهایت از ۲۱ نفر تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشتمل بر ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره در جلسه مورخ بیست و چهارم مهر ماه یکهزارو چهارصد کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی تصویب شدد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۱۰ به تأیید شورای نگهبان رسید و دراین قانون وظایف دستگاه های مرتبط اعلام و همچنین به مشوق های جمعیتی نیز پرداخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha