۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85043490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری زنجان: برخی تعاونی‌ها در استان مردم را به زحمت انداخته‌اند

زنجان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: زخم کهنه‌ای در شهر زنجان به نام زمین‌های خارج از محدوده وجود دارد که ناشی از عمل نادرست تعاونی‌ها است که با اقداماتشان مردم را به زحمت انداخته‌اند و اصل کار آنها زمین خواری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز سه شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، افزود: خرید و فروش زمین های خارج از محدوه شهر موجب تحمیل هزینه های گزاف بر مردم شده که توسط برخی تعاونی ها صورت گرفته است.

این مسوول ادامه داد: دستگاه های متولی نظارتی نباید اجازه خرید زمین های خارج از محدوده را به تعاونی ها بدهند چون بعد از خرید این زمین ها خود تعاونی ها مدعی می شوند چرا به مشکلاتشان رسیدگی نمی شود.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت جدی تر بر بازار در ایام پایانی سال، گفت: در سال گذشته در خصوص تأمین و توزیع کالاهای اساسی مردم از جمله میوه شب عید با مشکلاتی مواجه بودیم و امسال باید نظارتها متفاوت از سال گذشته باشد چنانکه مردم برای تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل نشوند.

این مسوول با بیان اینکه اتخاذ برخی تصمیمات نادرست از سوی برخی دستگاه های متولی در نوسان قیمت کالاها تاثیر دارد، گفت: با توجه به وضعیت فعلی بازار، شهروندان گمان می کنند بازار به حال خود رها شده است و مسئولان امر نظارت جدی بر قیمت کالاها ندارند بنابراین باید دستگاه های متولی در این حوزه جدی تر ورود کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی بر برخورد با مسئولانی که در انجام وظایف، مرتکب ترک فعل آن هم در شرایط سخت اقتصادی می شوند، تأکید کرد و گفت: مراجع نظارتی با دقت به وظایف خود عمل کنند تا از تحمیل خسارت به مردم بر اثر ترک فعل مسئولان جلوگیری شود.

وی همچنین به حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت:با توجه به نزدیک شدن به این روز و احتمال بروز حوادث ناشی از استفاده از مواد محترقه باید مراقبت و هوشیاری دستگاه های نظارتی برای کنترل و پیشگیری از وقوع جرم افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: در خصوص موضوع مهم نظارت بر بازار جلسات زیادی با حضور مدیران دستگاه ها برگزار شده و تا پایان سال و عید نوروز، نظارت بر بازار و قیمت کالاها با جدیت بیشتر از سوی دستگاه های نظارتی انجام خواهد شد.
ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه سیاستهای اقتصادی و ارزی کشور متمرکز است و نوسانات اخیر ارزی و قیمت کالاها عمدتا متاثر از فضای روانی است، تأکید کرد: در این شرایط از حداکثر اختیارات و ظرفیت موجود در استان استفاده می کنیم و با همکاری دستگاه های نظارتی در استان تلاش می شود تا مشکلی در تأمین کالاها و کنترل قیمتها بویژه کالاهای اساسی نداشته باشیم

دادستان مرکز استان زنجان نیز در این جلسه از ایجاد قرارگاه جلب در دادسراهای سراسر استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این قرارگاه ها شاهد اقدامات بسیار خوب و موثری در حوزه جلب هستیم.

بهروز عباسی افزود: تعداد ۴۶۹ فقره پرونده در اجرای احکام کیفری ویژه شورای حل اختلاف در ۱۱ ماهه سال جاری به سازش ختم شد و از مجموع پرونده های ارجاع شده به این شعبه ۳۰ درصد منجر به سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه از آمادگی نیروی انتظامی برای کنترل و پیشگیری از بروز حوادث در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: طرح ویژه قرارگاه مبارزه با سرقت و دستگیری سارقان در فرماندهی انتظامی استان در حال اجراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha