۲۶ بقعه متبرکه همدان میزبان کاروان شادی “نسیم انتظار” است

همدان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان، ۲۶ بقعه متبرکه استان میزبان کاروان شادی "نسیم انتظار" و جشن نیمه شعبان است.

حجت الاسلام "رضا حاجی زین‌العابدینی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به مناسبت ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، بقاع متبرکه استان آماده برگزاری جشن‌های نیمه شعبان است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم همزمان با جشن نیمه شعبان و دیگر مناسبت‌ها، برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی در بقاع متبرکه اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه جشن اول ماه شعبان را پشت سر گذاشتیم و اکنون در آستانه جشن بزرگ نیمه شعبان هستیم، ادامه داد: به همین مناسبت کاروان‌های شادی با عنوان «نسیم انتظار» از بقاع متبرکه حرکت خواهند کرد و در قالب‌های متنوع سعی در برپایی فضای شادی در سطح استان دارند.

حجت الاسلام زین‌العابدینی بیان کرد: همچنین با ویژه برنامه رزمایش همدلی به همت ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان و مراکز افق در قالب‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه، این ایام را گرامی می‌داریم.

وی گفت: با توجه به لزوم اجرای کمک‌های مومنانه و رزمایش همدلی در نیمه شعبان، برنامه خاصی با عنوان «تبرکات مهدوی» از جمله دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه استان همدان است که اجرا خواهد شد.

‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: همزمان با سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مراسم عطر افشانی، غبار روبی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، دعوت از سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) آذین‌بندی و عطر افشانی بقاع متبرکه، پخش ادعیه و مناجات به صورت زنده در روز ولادت امام زمان(عج) در دستور کار است.

حجت الاسلام زین‌العابدینی بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، معنوی و مذهبی به مناسبت‌های مختلف، در راستای عمل به نیات واقفان در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی ادامه داد: در این ایام همزمان با اعیاد شعبانیه تقریبا ۲۳۰ نفر از بیماران به صورت رایگان در بقاع متبرکه استان ویزیت رایگان شدند.

به گزارش ایرنا؛ استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha