زمینه حضور نخبگان در شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه فراهم شود

کرمانشاه - ایرنا - نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای بهره‌ گرفتن از نظرات همه اقشار مردم باید زمینه حضور همه نخبگان فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «محمود محمدی‌عراقی» روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دستور جلسه بررسی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای بسیار تاثیرگذار در کشور است که از کوچکترین شهرها از طریق آن توانسته‌اند با مرکز در ارتباط باشند و این فرصت بسیار مغتنمی برای استان ها و شهرستان ها است.

وی با اشاره به بررسی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در استان افزود: باید برای تدوین و دستیابی به یک سند مدون و جامع در این زمینه از همه نخبگان فرهنگی و صاحب نظران برای حضور در این شورا دعوت بعمل آید.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عدم اجرای برخی مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی در کشور یادآور شد: متاسفانه سندها تصویب و ابلاغ می شود ولی پس از آن مورد پیگیری قرار نمی گیرد که این مصوبات به مرحله اجرا گذاشته شود.

آیت الله محمدی‌عراقی ادامه داد: در بحث عفاف و حجاب بدون شک اگر دستگاه‌ها و نهادهای دست اندرکار فرهنگی به وظایف خود در این زمینه عمل کرده بودند هرگز مشکلات اخیر در کشور بوجود نمی آمد.

وی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه در امر عفاف و حجاب در کشور دخیل هستند تاکید کرد: اگر وظیفه نیروی انتظامی در زمینه اجرای آن پنج درصد باشد ۹۵ درصد دیگر آن به دیگر نهادها و دستگاه های متولی باز می گردد که در وظایف خود قصور کرده اند.

زمینه حضور نخبگان در شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه فراهم شود

آیت الله محمدی‌عراقی افزود: در تدوین برش فرهنگی استان نیز باید تلاش کرد تا ضمن بهره گرفتن از نظرات نخبگان از ویژگی های تاریخی، مذهبی و قومی که به عنوان یک نقطه قوت برای استان کرمانشاه مطرح است برای برطرف کردن نقاط ضعف بخوبی استفاده کرد.

حرمت ماه مبارک رمضان به بهترین شکل حفظ شود

وی در ادامه همچنین با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز نیز گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از استان های گردشگر پذیر کشور محسوب می شود باید دستورالعمل و ساز و کارهای لازم برای پذیرایی از مسافران در استان و برنامه ریزی های لازم انجام گردد تا حرمت این ماه عزیز رعایت شود.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: فضاسازی برای این ایام در شهرها باید به گونه ای باشد که چنانچه کسی اقدام به روزه خواری و شکستن حرمت این ماه مبارک کرد خود مردم به وی تذکرات لازم را بدهند.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید بسیار هوشیارانه عمل کرده و تا حد ممکن از بروز برخورد نیروی انتظامی با حرمت شکنان در این ماه جلوگیری کرد تا خوراک تبلیغاتی به دست رسانه های معاند داده نشود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه هر کدام از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان نیز به بیان نظرات خود در زمینه دستور جلسه این شورا پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha