یک نویسنده: جایزه کتاب سال در تراز جایگاه فاخر فارس برپا شود

شیراز-ایرنا-یک نویسنده استان فارس را قله ادبیات کشور دانست و گفت: نویسندگان فارس در جشنواره‌های مختلف شعر،داستان‌ و کتاب همواره حائز مقام و رتبه هستند؛جایگاه فاخر استان فارس در عرصه ادبیات کشور می‌طلبد تا برگزاری هر چه بهتر جشنواره سالانه کتاب فارس بیش از بیش مورد توجه قرار بگیرد.

محمد محمودی نورآبادی که با تألیف کتاب «به نقش گلیم» توانست جایزه کتاب سال فارس را دریافت کند، در رابطه با نحوه شکل‌گیری ایده نوشتن این کتاب، شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پاییز سال ۱۳۹۷ و در سفری که به سوریه داشتم ایده نوشتن این کتاب در ذهن من شکل گرفت و این کتاب در همان سال به چاپ سوم رسید.
این نویسنده ادامه داد: کتاب «به نقش گلیم» داستان نوجوان نیازمندی است که حامی نیکوکاری دارد و به صورت ناشناس از او حمایت می‌کند؛ دختر نوجوان اندک‌اندک درصدد شناخت این مرد است که خبر می‌رسد او در سوریه است و دچار حادثه شده است؛ به طور کلی این کتاب با هدف آشنایی با زندگی این مدافع و مواجهه‌ نهایی او با زندگی‌اش است.
وی با اعتقاد به اینکه کتاب‌های نویسندگان همچون فرزاندانشان هستند، در رابطه با آغاز فعالیت‌هایش در عرصه نویسندگی گفت: من معتقد هستم هر هنرمند یا نویسنده‌ پشت یک حادثه و اتفاق ناگهان با دنیایی که دوست دارد آشنا می شود و اگر درست انتخاب کند به دنبال آن دنیایی می رود که مورد علاقه‌اش است؛ برای من نویسندگی از یک حادثه‌ که در دی‌ماه ۱۳۶۵ در شلمچه و در دل جنگ و عملیات‌های کربلای چهار و پنج اتفاق افتاد آغاز شد.
نورآبادی اضافه کرد: من از همان زمان نوشتن را شروع کردم و خاطرات آن دوران در نهایت در کتابی به نام «گلابی‌های وحشی» به چاپ رسید. پس از آن کتاب «سرریزون» را نوشتم و این اثر توانست در دو جشنواره‌ معتبر حضور یابد و بدرخشد؛ سرریزون در سال ۸۹ به عنوان رمان سال دفاع مقدس شناخته شد و این اثر در سیزدهمین جشنواره سالانه کتاب دفاع مقدس مقام اول را بدست آورد.
وی یادآور شد: سپس شروع به نوشتن کتاب «کاش چشم‌هایش دروغ گفته باشد» از زندگی برادر شهیدم کردم؛ برادری که برایم از جبهه پوتین سوغاتی آورده بود و دیوانه وار دوستش داشتم. این کتاب هم رتبه اول هفتمین جشنواره کشوری پاسداران اهل قلم را کسب کرد.
نورآبادی استان فارس را قله ادبیات کشور دانست و گفت: نویسندگان فارس در جشنواره‌های مختلف شعر،داستان‌ و کتاب همواره حائز مقام و رتبه هستند؛ لذا نیاز است استان فارس به عنوان قله ادبیات کشور دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد.
این نویسنده افزود: جایگاه فاخر استان فارس در ادبیات کشور می‌طلبد تا افزایش کیفیت جشنواره سالانه کتاب فارس بیش از بیش مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد رونق این جشنواره در سالهای آینده باشیم.

به گزارش ایرنا؛ محمد محمودی نورآبادی شاعر، نویسنده، فیلنامه نویس و روزنامه‌نگار در اول آذرماه ۱۳۵۰ در روستای مهرنجان شهرستان ممسنی به دنیا آمد. این نویسنده آثار مختلفی همچون رمان مهرنجون، رنج، سرریزون، کاش چشمهایش دروغ گفته باشد، خنده زار، هزار و یک جشن، بابا کوهی، آخرین ایل خانی، شام برفی، سه نیمه سیب، نوشانوش، رنجهور، غریب قریب، به نقش گلیم و… در کارنامه خود دارد که برخی از آن‌ها همچون «سرریزون»، «کاش چشم‌هایش دروغ گفته باشد»، «خنده زار»، «نبرد هِسجان» و «هزار و یک جشن» حائز رتبه شده‌اند. وی سال ۱۳۶۵ در نوجوانی عازم جبهه نبرد می شود. دو تن از برادرانش یکی در راه دفاع از وطن و دیگری در راه دفاع ازحریم اهل بیت به شهادت می رسند و او نیز که جبهه‌های جنگ را در نوجوانی تجربه کرده بود راه برادرانش را با نگارش رشادت ها،اخلاص و ایثار شهدا تا اتفاقات و حوادث دفاع مقدس و رشادت های مدافعان حرم ادامه می‌دهد.

سومین دوره جایزه کتاب سال در ۱۲ رده موضوعی برگزار شد. از ۷۰۰ عنوان کتاب ارسالی به دبیرخانه سومین دوره جایزه کتاب سال استان، ۳۴ عنوان کتاب به مرحله دوم داوری رسیدند؛ آیین اختتامیه سومین دوره جایزه کتاب سال استان فارس روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه با معرفی هشت نویسنده برگزیده و ۱۶ نفر شایسته تقدیر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha