فرمانده انتظامی همدان: یک هزار و ۵۳۲ سارق در استان دستگیر شدند

همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: یک هزار و ۵۳۲ سارق و خریدار اموال مسروقه طی ۱۱ ماه امسال در این استان دستگیر شدند که ۲۱۴ نفر از این تعداد سارقان حرفه ای هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «سلمان امیری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در این مدت ۵۲ باند مهم سرقت متلاشی شدند که مهمترین آنها انهدام ۱۶ باند سرقت منزل و دستگیری ۵۱ سارق، سه باند سرقت موتورسیکلت و کشف ۱۰۱ دستگاه موتورسیکلت است.

وی با بیان اینکه انهدام باندهای حرفه ای منجر به کشف ۸۱۱ فقره انواع سرقت شد ادامه داد: ۴۷ درصد سرقت های استان را سرقت های مهم تشکیل می داد که این آمار در سال جاری با هشت درصد کاهش به ۳۹ درصد رسید در مقابل سرقت های خرد افزایش و ۶۱ درصد از سرقت ها را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: عمده مردم برخورد با سارقان و پیشگیری از سرقت را از پلیس مطالبه می کنند اما علاوه بر پلیس دیگر دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف اطلاعاتی و امنیتی در مجازات مجرم و پیشگیری از وقوع جرم نقش آفرین هستند.

سردار امیری ابراز امیدواری کرد با توجه به مبارزه قاطع و بی امان پلیس با سارقان، با مشارکت های نهادهای مسئول و عمل مردم به توصیه های پلیسی، کاهش این تخلف ها را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: تمرکز پلیس در سال جاری کشف اموال مسروقه است چراکه پیشتر با وجود دستگیری سارق اما اموالی به دست نمی آمد بنابراین مالباخته از این وضعیت ناراضی بود.

فرمانده انتظامی استان همدان به مردم توصیه کرد در صورت ترک منزل و رفتن به مسافرت در نوروز یکی از چراغ های خانه را روشن بگذارند چون سارقان با زدن زنگ خانه های با چراغ خاموش و اطمینان از خالی بودن اقدام به سرقت می کنند.

سردار امیری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ طرح انتظامی با بکارگیری ۵۳ هزار نیروی انسانی و ۱۳ هزار و ۸۴۲ وسیله نقلیه اجرایی شده است.

وی اجرای هشت هزار طرح پیشگیرانه، ۱۶۰ طرح جمع آوری معتادان متجاهر، ۳۱ هزار بازدید و سرکشی از بانک و موسسات مالی و اعتباری و ارائه تذکرهای لازم در زمینه حفاظت فیزیکی، بازدید انتظامی از اماکن حساس، ۲ هزار و ۸۸۵ طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده، ساماندهی و جمع آوری اطلاعات ۳۳۰ صنف ضایعاتی و ۱۹۰ بنگاه ملکی با هدف پیشگیری از اجاره خانه به سارقان را از اقدامات صورت گرفته در این مدت برشمرد.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: ۲۸ طرح مشترک استانی با رویکرد مقابله با سرقت خودرو و منزل اجرا شده و یک هزار و ۵۲ سرایدار و نگهبان ساماندهی شدند.

وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی همدان ۱۱ ماهه امسال ۳۲۴ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کرده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: یک هزار و ۳۷۴ پرونده قاچاق امسال تشکیل شده که از این تعداد ارزش ۶۵۵ فقره پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان است.

سردار امیری گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان همدان کشف شده که ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۱۱ ماه امسال ۱۴۱ کیلوگرم هرویین و مرفین با ۳۴ درصد کاهش، ۲ تن و ۱۵۷ کیلوگرم تریاک با ۵۷ درصد افزایش، ۷۱ کیلوگرم شیشه با ۲۱ افزایش، سه تن و ۹۹۷ کیلوگرم سایر مواد مخدر با ۱۶ درصد افزایش کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۶۵۲ عملیات مبارزه با مواد مخدر امسال اجرا و ۴۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شدند.

سردار امیری دستگیری سه هزار و ۱۳ قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش، دستگیری هفت هزار و ۷۴۱ معتاد و معرفی به مرکز ماده ۱۵ و ۱۶، توقیف ۸۳ دستگاه خودرو، ۴۶ دستگاه موتورسیکلت و هفت قبضه سلاح قاچاقچیان را از دیگر توفیقات برشمرد.

وی گفت: رسانه های استان همدان رسالت اسلامی ایرانی خود را با اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی به جامعه در مقابل دسیسه های دشمن انجام دادند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: خبرنگاران با آگاهی بخشی به جامع در کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش جرائم نقش مهمی دارند هر چه قدر آگاهی مردم از آسیب ها بالا برود کاهش معضلات را در پی خواهد داشت.

سردار امیری اضافه کرد: دشمن در یک جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی تمام توان را به کار برد به ویژه با بهره گیری از فضای مجازی مدیریت اذهان مردم و جوانان را در برخی جاها به دست گرفت.

وی گفت: برای تقابل با این جبهه و به دست گرفتن اذهان مردم جامعه باید به رسانه های داخلی اعتماد کرد چرا که آنها دلسوز نظام اسلامی هستند و نفع جامعه را دنبال می کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: رسانه های کشورمان مخالف جهت دشمن قلم فرسایی می کنند به گونه ای که سال گذشته رسانه ها در منکوب کردن امیال دشمن و سقوط آنها کمک کردند.

سردار امیری با ذکر اهمیت جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب گفت: رسانه ها کاری کردند که دشمن در مدیریت فضای مجازی و اذهان جوانان و نوجوانان ناکام بماند.

وی بیان کرد: رسانه ها در افزایش سواد رسانه ای موثر هستند و با افزایش سواد رسانه ای دشمن در رسیدن به اهداف ناکام می ماند.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهارداشت: یک میلیون و ۲۸۱ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ۱۱ ماهه امسال برقرار شده که با آگاهی بخشی از سوی رسانه ها می توان میزان تماس ها را به حداقل رساند.

سردار امیری افزود: از این میزان تماس برقرار شده با مرکز فوریت های پلیسی تنها ۳۷۶ هزار تماس عملیاتی بوده و ۶۱۵ هزار درخواست راهنمایی و مشاوره داشتند که درخواست مشاوره ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه همدان با وجود چالش های موجود در کشور از استان های امن در سالجاری بود اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه امنیت در جامعه و زیر بنایی بودن این مولفه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی باید نسبت به امنیت روانی و ارتقای احساس امنیت عمومی تلاش شود.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: مشارکت مردم در تامین امنیت موجب می شود پلیس بیشترین میزان امنیت را در جامعه حاکم کند چرا که آسیب های اجتماعی در صورت مشارکت مردم کمرنگ می شود.

سردار امیری افزود: یکی از مصادیق مشارکت مردم، عمل به توصیه های پلیسی است، باید با انعکاس هشدارها موجب شد که دیگران قربانی نشوند.

وی درباره چهارشنبه پایان سال نیز گفت: همه ساله به علت استفاده از مواد محترقه سرمایه های اجتماعی، جوانان و نوجوانان از بین می روند و خانواده هایی به علت بی توجهی، سهل انگاری و شیطنت کودکانه فرزندان داغدار و افرادی مصدوم و قطع عضو می شوند.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: نباید همه کارها پلیسی شود بلکه خانواده ها نسبت به مدیریت فرزندان، هدایت و راهنمایی و هشدار به آنها در مدیریت چهارشنبه پایان سال نقش آفرین باشند.

سردار امیری تصریح کرد: مخالف شادی مردم نیستیم ولی تحمل سوگوار شدن خانواده ها یا قطع عضو افراد برای پلیس سخت است بنابراین با افرادی که با پرتاب ترقه زیر پای مردم باعث رعب و وحشت می شوند به شدت برخورد و در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به سر می برند.

وی تصریح کرد: بیشترین مشکلات و آسیب ها ناشی از ترقه های دست ساز بوده و هیچکدام از مواد محترقه تولیدی بی خطر نیستند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: مبارزه با قاچاقچیان، تهیه و توزیع کنندگان خرد و کلان که شهر را آلوده کردند با مشارکت و مطالبه گری مردم از پلیس و سایر نهادها در دستور کار است.

سردار امیری افزود: مقابله با قاچاق کالا و ارز در دستور کار است و این ماموریت قاطعانه در سال آینده هم دنبال می شود.

وی بیان کرد: شعار پلیس برای نوروز امسال "نوروزی متفاوت با پلیسی مقتدر و حرفه ای" است که این شعار با همکاری و مشارکت رسانه ها، مردم و دستگاه های اجرایی محقق می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha