ورودی‌های شهر همدان از زباله های پلاستیکی پاکسازی شد

همدان- ایرنا- پویش ملی استقبال از بهار با پاکسازی ورودی های شهر همدان (پلیس راه تا میدان فرودگاه) از زباله های پلاستیکی آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست همدان در این باره گفت: روزانه ۴۵۰ تن زباله در شهر همدان تولید و به سایت دفن پسماند منتقل می شود که حدود ۲۰ تن آن زباله های پلاستیکی است.

سید عادل عربی اظهار داشت: رها سازی زباله در حاشیه راه به ویژه کیسه های پلاستیکی همواره منظره زشتی از طبیعت را برای رانندگان و مسافران عبوری از جاده ها، حاضران در طبیعت و کوهنوردان به نمایش می گذارد.

وی اضافه کرد: بنابراین همه ساله با نزدیک شدن به عبد نوروز و بهار طبیعت طرح هایی برای پاکسازی طبیعت از زباله با عناوین مختلف «استقبال از بهار»، «پاکسازی طبیعت» و «پویش ایران سبز و مسیر پاک» برگزار می شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: روزانه یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ تن زباله عادی و شهری در استان همدان تولید می شود که این آمار با نزدیک شدن به نوروز و آغاز خانه تکانی به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

عربی اضافه کرد: زباله های رها شده در طبیعت تنها شامل کیسه های پلاستکی نمی شود اما نمود این قبیل زباله ها در طبیعت بیشتر است و با رهاشدن این قبیل زباله ها در لابه لای گیاهان مرتعی پاکسازی آنها سخت تر نیز می شود.

وی افزود: زباله های پلاستکی علاوه بر تاثیر مخرب زیست محیطی به علت زمانبر بودن تجزیه آنها نیز آثار منفی روی طبیعت می گذارد.

پویش ملی استقبال از بهار، همزمان با سراسر کشور در اسفند ماه، در تمام شهرستان های استان همدان اجرا می شود.

در آغاز این پویش ۱۶ ارگان و نهاد دولتی از جمله استانداری، فرمانداری، شرکت شهرک ها، صمت، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، پلیس راه، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ، حفاظت محیط زیست، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، هلال احمر، بسیج سازندگی ، شهرداری همدان و شهرداری جورقان مشارکت داشتند که مسیر ورودی شهر همدان از سمت پلیس راه تا میدان فرودگاه را از زباله های پلاستیکی پاکسازی کردند.

همچنین پویش کاشت نهال نیز در حاشیه مسیر یاد شده توسط منابع طبیعی و آبخیزداری همدان و داوطلبان هلال احمر استان انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha