۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85055136
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ناتوانی واشنگتن در حل بحران بانکی آمریکا

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹
کد خبر: 85055136
ناتوانی واشنگتن در حل بحران بانکی آمریکا

تهران- ایرنا- وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به فروپاشی «سیلیکون ولی» (SVB) که از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده است، گفت: از نزدیک با سیستم بانکی برای رسیدگی به این بحران اقدام و از حقوق سپرده‌گذاران حمایت می‌کنم اما کمک مالی دولت به این بانک در شرایط کنونی امکان ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جنت یلن روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس از تدوین سیاست‌هایی برای رسیدگی به بحران بانکی حاکم بر این کشور خبر داد ولی جزئیاتی ارائه نکرد.

وزیر خزانه داری آمریکا در برنامه فیس دنیشن این شبکه اظهار داشت: اجازه دهید واضح بگویم که در طول بحران مالی تنها سرمایه‌گذاران بزرگ بانکی نجات پیدا کردند ولی هم اینک قدرت چنین کاری را نداریم. در حال حاضر نگران سپرده گذاران هستیم و برای رفع نیازهای آنها تلاش خواهیم کرد.

وی به فروپاشی سیستم بانکی مترکز بر استارتاپ‌ها اشاره و اضافه کرد: این مسئله موجب نگرانی‌هایی در مورد عمکرد بانک‌های منطقه‌ای و توانایی کسب و کارهای کوچک شده است.

یلن در پاسخ به این سوال که آیا سپرده گذاری‌ها باید به طور کامل بازپرداخت شوند، از اظهار نظر در مورد جزئیات خودداری کرد.

وی گفت: ما از مشکلاتی که سپرده گذاران خواهند داشت آگاه هستیم. بسیاری از آنها مشاغل کوچک هستند که این مسئله یک نگرانی بزرگ است.

گروه مالی بانک سیلیکون ولی (SVB) یکی از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده روز جمعه به وقت محلی به طور ناگهانی سقوط کرد و نظم بازار جهانی را بر هم زد. در این میان وضعیت میلیاردها دلار از دارایی‌ شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران در این بانک نامشخص است.

نشریه پولیتیکو که سقوط این بانک را بزرگترین شکست بانکی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ آمریکا دانسته است، گزارش داد: شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان، سپرده‌ها در این بانک را به یک نهاد جدید منتقل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha