۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85057375
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهروندان کنگاوری بیش از ۲۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

کرمانشاه- ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کنگاور از جمع‌آوری ۲۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال زکات در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

«مجتبی کابلی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه زکات از هر محلی که جمع آوری می شود باید در همان جا نیز هزینه شود، افزود: مبلغ یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال تاکنون زکات واجب، ۱۵ میلیارد ریال زکات مستحب و هشت میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال زکات فطریه جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: ۸۴ درصد زکات جمع آوری شده صرف کمک به فقرا و نیازمندان و ۱۶ درصد صرف پروژه های عام المنفعه شده است.

کابلی اضافه کرد: امسال نیز جلسه های شورای زکات و جلسات با روستاها به تعداد ۱۱۰ مورد برگزار و عملکرد این شورا از طریق رسانه ها برای مردم شفاف سازی و اطلاع رسانی شده است.

او با بیان اینکه تعداد ۱۴۲ نفر عامل و رابط جمع آوری زکات شهری و روستایی با شورای زکات شهرستان همکاری می کنند، افزود: تاکنون از ۲۰ عامل با اهدای هدیه تقدیر شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کنگاور با اشاره به احیای فریضه زکات در جامعه گفت: برای تحقق این مهم ائمه جمعه، جماعات و رسانه ها می توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در بین اقشار مردم داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۶۸ روستا پرداخت زکات داشته اند، خاطرنشان کرد: افزایش همراهی مردم در پرداخت به موقع زکات نشان از فرهنگ بالای مردم شهرستان کنگاور و توجه آنان به شئون مذهبی دارد و شایسته قدردانی هستند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha