فرماندار: امسال تاکنون حدود ۶ میلیارد ریال زکات در گیلانغرب جمع آوری شده است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار گیلانغرب گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع پنج میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال زکات از کشاورزان و روستاهای این شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «وحید محمدی» روز چهارشنبه در جلسه ستاد زکات گیلانغرب افزود: زکات جمع آوری شده در سال گذشته در گیلانغرب پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده که با همت مردم و مسوولان شهرستان، این رقم با توجه به رحمت الهی امسال و کشاورزی پررونق به ۲برابر ظرفیت موجود برسد.

وی اظهار کرد: پرداخت فراگیر زکات نیازمند فرهنگ سازی، تبلیغ و اطلاع رسانی، استفاده از روش های نوین و متنوع، بهره مندی از فضای مجازی و مشارکت دستگاه های گوناگون در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده عالی دولت تصریح کرد: زکات جمع آوری شده از هر روستا برای کمک به محرومان و خدمات خداپسندانه همان روستا هزینه می شود و با توجه به تصمیم اتخاذ شده زکات دهندگان از معافیت مالیاتی سالانه برخوردار می‌شوند.

فرماندار: امسال تاکنون حدود ۶ میلیارد ریال زکات در گیلانغرب جمع آوری شده است

حجت الاسلام «مجتبی فاطمی نسب» امام جمعه گیلانغرب نیز در این جلسه گفت: شورای زکات را باید جدی گرفت از فرماندار، بخشداران مرکزی و گواور، تعاونی‌ها، دهیاری‌ها، کمیته امداد امام (ره) و هر کسی که دستی در کار دارد باید وارد میدان شوند و همکاری کنند تا بتوانیم به برکت ادای زکات برای رفع محرومیت اهالی آن روستا و به صورت برنامه ریزی (کارهای عام المنفعة مسایل عمرانی روستا، توزیع بین خانواده های نیازمند روستا در همان روستا انجام شود.

فرماندار: امسال تاکنون حدود ۶ میلیارد ریال زکات در گیلانغرب جمع آوری شده است

سطح زیر کشت اراضی گندم دیم و آبی گیلانغرب بیش از ۴۱ هزار هکتار است

فرماندار گیلانغرب همچنین در جلسه کمیته برداشت گیلانغرب گفت: امسال در مجموع ۴۱ هزار و ۵۰۰ از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰هکتار اراضی آبی و ۳۲ هزار هکتار اراضی دیم است.

محمدی ادامه داد: با توجه به سطح زیر کشت گندم و اهمیت برداشت مناسب این محصول، ضرورت تشکیل کمیته برداشت و هماهنگی بین ادارات در جهت برداشت مناسب و بدون نقص این محصول بسیار حائز اهمیت است.

وی بر همکاری بین ادارات و اعضای کمیته برداشت در جهت خرید به موقع گندم با کمترین زمان و تردد و امنیت بالا برای کشاورز تاکید کرد و افزود: با توجه به گرم شدن هوا نیاز است که بخشداران و مسوولان مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفاء حریق و مهار آتش احتمالی در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند.

فرماندار گیلانغرب در ادامه خواستار ارائه آموزش به مردم، دهیاران و اطلاع رسانی به آن ها در روستاها از طریق دهیاران و با تشکیل گروه اطفاء حریق شد و بر تیغه زنی حاشیه جاده های اصلی و جاده بین مزارع به عنوان یکی از اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با حریق تاکید کرد.

«جبار ولی‌پور» رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب نیز در این جلسه گفت: از ابتدای رشوع عملیات برداشت گندم به منظور سهولت در برداشت و فروش گندم نظارت بر کار کمباین توسط کارشناسان و تمدید ساعت مراکز خرید برای خدمت رسانی به کشاورزان از اقدام های انجام شده است.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه، ۴۱ هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی دارد و سالیانه بیش از ۹۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha