۱۴۱ هزار نفر از درمانگاه‌های بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد خدمات گرفتند

مهاباد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: امسال بیش از ۱۴۱ هزار نفر با مراجعه به درمانگاه‌های عمومی و تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان خدمات پزشکی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید صادق امیری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه مهاباد اظهار کرد: مراجعه بیماران به درمانگاه‌های تخصصی و عمومی نشانه ارائه خدمات مطلوب درمانی است.

۱۴۱ هزار نفر از درمانگاه‌های بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد خدمات گرفتند

وی افزود: در این مدت تعداد مراجعه کنندگان به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)، ۴۲ هزار نفر بود، ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این بیمارستان بستری شدند و پنج هزار و ۹۱ عمل جراحی نیز در این مدت انجام شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: امسال ۵۴ هزار و ۶۰۰ کلیشه رادیولوژی، ۱۳ هزار سی تی اسکن، ۴۹۳ هزار نمونه آزمایش و پنج هزار و ۱۳۰ مورد سونوگرافی نیز در بیمارستان برای بیماران انجام شده است.

مصدومیت ۳۶ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در مهاباد

صادق امیری با اشاره به آمار آخرین مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در مهاباد گفت: ۳۶ نفر در این شهرستان در آیین چهارشنبه سوری و بر اثر استفاده از مواد محترقه مصدوم شدند که یک نفر از آنان هم اکنون در بیمارستان بستری است.

۱۴۱ هزار نفر از درمانگاه‌های بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد خدمات گرفتند

وی با اشاره به اینکه ۳۵ نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند، ادامه داد: بیشتر مصدومان در رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال قرار داشتند و یک نفر از آنان بر اثر شکستگی انگشت هم اکنون در بیمارستان بستری است.

کشف ۲۰ مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد
رییس مرکز بهداشت مهاباد نیز گفت: امسال در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسین بهداشت محیط ۲۰ تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیرمجاز به ارزش ریالی پنج میلیارد ریال کشف و ضبط شد

کریم علیزاده آذر افزود: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بودند و در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

وی اضافه کرد: امسال ۶ و نیم تن روغن در اوایل فروردین و ماه مبارک رمضان در محل تهیه مواد غذایی به ارزش بیش از یک میلیارد ریال با اخذ مجوز از مقامات قضایی و با حضور نماینده دادستان این شهرستان امحا و معدوم شد.

علیزاده آذر ادامه داد: کارشناسان این مرکز امسال ۱۲ هزار و ۵۳۰ مورد بازرسی انجام دادند و علاوه بر کشف این مقدار مواد غذایی، ۱۷ واحد را پلمب، برای ۹۸۷ اخطاریه بهداشتی صادر کردند و ۳۵۸ مورد را معرفی به تعزیرات حکومتی ارجاع دادند.

وی یادآور شد: در این مدت، یک هزار مترمربع مزرعه سبزی را به علت استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری تخریب کردند و ۲ هزار و ۳۰۰ مورد از آب شرب شهری و روستایی و ۱۲۷ مورد از آب استخرهای شنا نیز نمونه برداری بعمل آمد.

علیزاده آذر گفت: در طول اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی ۲۱ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۹ تیم بازرسی سیار از ساعت هشت صبح تا هشت شب و با همکاری ادارات جهاد کشاورزی، اصناف، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، شهرداری و اماکن بر مراکز فوق نظارت داشتند.

وی از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط ۹ گانه بسته بندی شده خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha