امام جمعه بجنورد: شهدا درس عزت و ولایتمداری به ما آموختند

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: شهدا هیچگاه زیر بار ذلت نرفتند و با شهادت خود درس عزتمندی و ولایتمداری را به ما آموختند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز پنجشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان هنرمندان و فعالان عرصه دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: به برکت خون شهدا و مقاومت رزمندگان و آزادگان، امروز جمهوری اسلامی ایران ابر قدرت منطقه و تأثیر گذار در معادلات جهانی است.

وی با بیان این که موفقیت امروز کشور مرهون خون مطهر شهدا و ایستادگی آزادگان می باشد افزود: اگر امروز می توانیم با اقتدار حرف خود را به دنیا تفهیم کنیم و در معادلات جهانی تأثیر گذار باشیم، از برکت مدیریت بی بدیل امامین انقلاب، ایثار آزادگان و شهدای گرانقدر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: عزتی که در دنیا نصیب انسان می شود به طور حتم در کنار شهدا بودن و راه آنها را انتخاب کردن است چرا که آنان راه آزادی و آزادگی را انتخاب کرده اند.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: اگر روح خود را آزاد کنیم و با هوای نفسانی خود مبارزه کنیم آنگاه هیچ عامل بیرونی و دشمن در ما نفوذ نکرده و دشمنان نیز کاری از پیش نخواهند برد.

وی افزود: همانگونه که پیامبر اکرم (ص) و امامانی همچون حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و یاران باوفایشان آزاده بودند و دور از هر وابستگی و تعقلات دنیوی درس آزادی و آزادگی را به ما آموختند.

امام جمعه بجنورد در ادامه سخنانش بیان کرد: همچنین رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بدنبال آزادی و آزادگی بودند و رسالت خود را به پایان رسانند.

حجت الاسلام نوری افزود: اکنون ما نیز ادامه دهنده راه آن بزرگواران هستیم و باید همواره به یاد داشته باشیم که شیطان هر لحظه در کمین و فریب بندگان خداوند است.

امام جمعه بجنورد: شهدا درس عزت و ولایتمداری به ما آموختند

تحقق ۱۰۰ درصد برنامه های ابلاغیه سازمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در ادامه این آیین اظهار کرد: امسال ۱۰۰ درصد برنامه های ابلاغیه سازمان به این اداره کل استان محقق شده است.

امیر سرتیپ محمد نجاتی گفت: در مجموع این اداره کل در طی امسال ۱۸ همایش در راستای دفاع مقدس برگزار کرده است همچنین ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس بعنوان راوی در دانشگاه ها و مدارس استان حضور داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم وداع و تشییع ۶ شهید گمنام در استان اشاره کرد و گفت: این استان از ۲۹ آذرماه سال جاری میزبان این لاله های سرخ بودند که مراسم استقبال در هر شهرستان ساعت ۱۵ و مراسم وداع بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع آن شهرستان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تصریح کرد: این مراسم با حضور گسترده مردم و مسوولان به نحو احسنت در سرتاسر استان برگزار شد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.

در پایان این آیین از شماری از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه دفاع مقدس تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha