۳۹ هزار ماموریت فوریت های پزشکی در غرب خراسان رضوی انجام شد

سبزوار- ایرنا- مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این مدیریت سال گذشته ۳۹ هزار و ۶۷۵ ماموریت در راستای ارائه خدمت به بیماران و مصدومان حوادث، در غرب استان خراسان رضوی به انجام رسانده است.

دکتر عباس کافی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ماموریت انجام شده بیش از هفت هزار و ۳۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۳۲ هزار و ۶۴۰ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی ثبت شده‌ است.

وی افزود: همچنین تیم عملیاتی اورژانس هوایی غرب خراسان رضوی در طول سال گذشته ۶۰ سورتی پرواز داشته است که در آن ۹۰ مصدوم رخدادهای ترافیکی و بیماران اورژانسی به مراکز درمانی منتقل شده اند.

دکتر کافی گفت: با توجه به افزایش چشمگیر بار ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی در جاده ها و مسیرهای ارتباطی غرب خراسان رضوی، تمهیدات لازم برای پاسخگویی به حوادث پرتلفات رانندگی و ترافیکی این ایام در دستور کار اورژانس ۱۱۵ قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور خدمات رسانی مطلوب به حادثه دیدگان حوادث و سوانح احتمالی در ایام تعطیلات نوروز نیز، ستاد بحران اورژانس در مرکز کنترل و فرماندهی عملیات بحران این مرکز تشکیل شده است.

کافی تصریح کرد: سازمان اورژانس ۱۱۵ با مشارکت ۳۶۰ کارشناس فوریت های پزشکی در راستای امدادرسانی به مصدومان و بیماران در ۳۱ پایگاه شهری و جاده ای اورژانس در طرح نوروزی شرکت دارد.

وی افزود: نیروهای اورژانس با استفاده از ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نیز ۲ ایستگاه سلامت مستقر در پلیس راه و پارک بهمن در طرح نوروزی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha