۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۰۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85063296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هابک: آلمان بدنبال اعمال محدودیت بر صادرات به چین است

تهران- ایرنا- روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان گفت که این کشور در نظر دارد همچون آمریکا محدودیت‌هایی بر صادرات به چین اعمال کند.

به گزارش ایرنا، هابک سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفت: ما نباید رهبری خود در فناوری را از دست بدهیم.

وی تاکید کرد: نباید همه جا صادرات کنترل شود اما در برخی حوزه‌های حیاتی و خاص باید سختگیرانه‌تر عمل کنیم.

هابک همچنین افزود، هر چند حذف قطعات شرکت چینی هوواوی از شبکه نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا جی ۵ آلمان نباید به سادگی انجام شود اما برلین در هر صورت مجبور است که این کار را انجام دهد.

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از منابع آگاه در دولت آلمان گزارش داد این کشور موضوع ممنوعیت استفاده از برخی تجهیزات مخابراتی ساخت چین را در شبکه اینترنت نسل پنجم به علل نگرانی‌های امنیت ملی بررسی می‌کند.

در صورت تصویب و اجرایی شدن این طرح، قطعات الکترونیک چینی که قبلا در شبکه مخابرات اینترنت نسل پنجم آلمان نصب شده‌اند، با قطعات ساخت شرکت‌های دیگر تعویض و جایگزین خواهند شد.

سفارت چین در برلین اعلام کرد که از این خبر متحیر و بشدت ناخرسند شده است.

برخی دولت‌های غربی و در راس آنها آمریکا، شرکت چینی هواوی را عاملی تهدید کننده علیه امنیت ملی خود معرفی و تحریم کرده‌اند.

واشنگتن می‌گوید هواوی وابسته به دستگاه‌های دولتی چین است و ممکن است از تجهیزات مخابراتی تولیدی این شرکت برای جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha