برپایی نمایشگاه های دائمی در غرب مازندران  از مطالبه های به حق هنرمندان است

نوشهر- ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت : برپایی نمایشگاه های دائمی صنایع دستی یکی از مطالبه های بحق صنعتگران است و باید به خواسته چندین ساله این قشر مولد جامعه پاسخ داده شود.

صادق برزگر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی در نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در روند بازدید از غرفه ها گلایه هایی از سوی تولید کنندگان و صنعتگران مبنی بر نبود مکان مشخص ساماندهی شده برای برپایی نمایشگاه دائمی شنیده شد و این خواسته و گلایه آن ها به حق است و باید برای رفع این نارسایی برنامه ریزی و تمهیداتی اندیشیده شود.

وی بیان داشت : مازندران جزو استان هایی است که در زمینه های مختلف از جمله تولید فرش و گلیم ، منبت کاری ، فلزکاری و معرق و گل و گیاه ظرفیت های فراوانی دارد منتهی سال ها صنعتگران نتوانستند تولیدات خود را به صورت مستقیم به دست خریداران عرضه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد : امروز تولیدات صنایع دستی در هر استانی در حقیقت ریشه در تاریخ ، هویت و ماهیت مردمان آن دیار دارد و نوشهر یکی از شهرستان های غربی مازندران به دلیل جذب مسافران به هر شکل ممکن باید در این منطقه نمایشگاه دائمی در تمامی فصول سال برپا شود.

برزگر ابراز امیدواری کرد با صحبتی که با معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در میان گذاشته شد وعده دادند زمینی با همکاری مسوولان دست اندرکار در این شهرستان جانمایی و برای تحقق این مهم در نظر گرفته شود.

برپایی نمایشگاه های دائمی در غرب مازندران  از مطالبه های به حق هنرمندان است

نوشهر مقاصد اصلی گردشگران در مازندران

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت : امروز در حوزه چوب و صنایع چوبی تزئینات خوبی در این نمایشگاه شاهد بودیم منتهی ساماندهی صورت نگرفته است ، نوشهر یکی از مقاصد اصلی مازندران است و میلیون ها نفر گردشگر وارد این استان می شوند .

روح الله سلگی ، افزود : این هنر زیست محیطی از دیرباز قدمت چندین ساله دارد محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می شود نشانه هویت و ماهیت روستاییان است و باید معرفی می شود و برای برپایی نمایشگاه دائمی با فرماندار ، شهردار و مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری صحبت شد و قرار است نشستی با صنعتگران برگزار و پس از شنیدن مشکلات و خواسته های آنان این نمایشگاه برپا شود تا نسل های آینده بتوانند ادامه دهنده این صنعت باشند.

نمایشگاه ملی صنایع دستی امروز با حضور معاون سیاسی ، امینتی و اجتماعی استانداری مازندران در جوار بوستان نگین نوشهر با ایجاد ۹۲ غرفه از ۱۸ استان کشور برپا شد و در این نمایشگاه انواع تولیدات صنعتنگران از جمله منبت کاری ، معرق ، فلزکاری ، سوغات ، گل گیاه ، انتشارات کتاب به برای عرضه به مشتریان به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه تا ۱۵ فروردین ماه برای بازدید مسافران ، گردشگران و مردم بومی غرب مازندران دایر است .

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۴۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha