متخلفان صنفی گیلان در نظارت نوروزی ۲۶ میلیارد تومان جریمه شدند

رشت- ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از ۱۵ اسفندماه زمان شروع طرح نظارتی نوروزی تاکنون برای هزار و ۱۷ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شد و در مجموع این متخلفان ۲۶ میلیارد تومان جریمه شدند.

تیمور پورحیدری روز پنجشنبه در گفت‌گو با ایرنا، عمده تخلفات صورت گرفته را شامل گرانفروشی، قاچاق، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور در حوزه‌های پوشاک، کیف وکفش، لاستیک، انواع پمپ آب خانگی و کشاورزی، لوازم آرایشی و بهداشتی دانست و افزود: اولویت و تمرکز دستگاه‌های نظارتی، تمرکز و بررسی نرخ اقلام اساسی مانند گوشت قرمز و مرغ گرم و منجمد، برنج، شکر، زولبیا و بامیه، آش وحلیم و نظارت بر هتل‌ها، مهمانپذیرها، مراکز گردشگری و توریستی عنوان کرد.

وی گفت: در این راستا تسریع در رسیدگی به شکایت ها و گزارشهای مردمی در اولویت فعالیت بازرسان سطح استان می‌باشد.

به گفته وی، در ایام عید و ماه مبارک رمضان ۷۰ اکیپ ۲نفره بر عرضه کالاها و خدمات، مراکز توزیع میوه، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های پخش و انبارها نظارت مستمر دارند.

پورحیدری با اشاره به برگزاری گشتهای مشترک با تعزیرات، اصناف، بسیج، اماکن عمومی، دانشگاه علوم پزشکی، استاندارد و گردشگری بصورت روزانه گفت: بازرسی از واحدهای خبازی و مراکز نان حجیم و قنادی با توجه به حجم وسیع ورود مسافران همواره در دستور کار نظارتی و ضروری است و بر این اساس سعی داریم با همراهی مردم و گزارش تخلفات به سامانه ۱۲۴ این اداره کل و شماره ۱۳۵ تعزیرات از افزایش تخطی در بازار جلوگیری کنیم.

وی در ادامه فروش بیش از ۶۳ هزار تومان گوشت مرغ به مصرف کننده را تخلف خواند و افزود: هیچ نرخ جدیدی برای عرضه مرغ تعیین نشده است و با متخلفان برخورد می شود.

وی تصریح کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر کمبود و افزایش قیمت خودسرانه مرغ، بازدید سرزده ای از مراکز عرضه مرغ و کشتارگاه‌ها به همراه روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت برخی شهرستان‌ها انجام شد، برخی کمبودهای موجود به علت ورود گردشگران بسیاری است که به این استان سفر کرده اند که با همکاری جهاد کشاورزی بدنبال افزایش تخصیص گوشت مرغ هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ورود مضاعف گردشگران به استان بر لزوم تامین کالای اساسی بیشتر تاکید و اضافه کرد: تمامی کالاهای پرمصرف به مقدار کافی ذخیره سازی شده است و با توجه به افزایش تقاضای مرغ گرم، مقرر شد کشتارگاه‌های بزرگ استان فورا نیاز بازار گیلان را تامین کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha