۵ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85064890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش طرح سلامت نوروز در ملایر اجرا شد

۵ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبر: 85064890
پویش طرح سلامت نوروز در ملایر اجرا شد

همدان- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: همزمان با آغاز سال نو، پویش طرح سلامت نوروز ۱۴۰۲ با همکاری فرمانداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان این شهرستان در ۲ ایستگاه مجتمع سپنتا در محور ملایر- اراک و راهدارخانه زاغه در محور ملایر- همدان اجرا شد.

"هاشم اسکندریان" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با شروع طرح استقبال از بهار از ۲۵ اسفند، اقدامات مستمر و جهادی برای تردد روان و ایمن مسافران نوروزی انجام گرفت و این اقدامات تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و بازدیدهای مشترک با پلیس راه استان و شهرستان و شناسایی نقاط حادثه‌خیز، بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی با اقدامات جهادی و شبانه‌روزی، جداسازی گردنه زاغه به طول سه کیلومتر با نصب نیوجرسی، آشکارسازی و هدایت ترافیک با سه لاین خط‌کشی به طول ۱۸ کیلومتر و نصب بیش از ۲۰۰ عدد انواع علائم انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر ادامه داد: همچنین محدوده نمازگاه در محور ملایر- بروجرد به طول ۸۰۰ متر و آشکارسازی آن با انواع علائم، آشکارسازی پیچ سالوک در محور ملایر- خنداب و آشکارسازی پیچ نکیل‌آباد در محور شوشاب- آورزمان در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز جداسازی شد.

اسکندریان همچنین آشکارسازی محدوده حسین‌آباد شاملو در محور جوکار- خیرآباد، ایمن‌سازی پیچ گنبد با نصب گاردیل، جداسازی و ایمن‌سازی تقاطع و پیچ زمان‌آباد با نیوجرسی در محور ملایر- همدان، اصلاح دِور و ایمن‌سازی پیچ پیرمیشان در محور ملایر- همدان را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی گفت: برای ایمن‌سازی راه‌ها، تقاطع شهرک مبلمان منبت به طول ۱.۵ کیلومتر جداسازی، چهار کیلومتر کابل خودنگهدار در گردنه آبدر در محور ملایر- آورزمان اجرا و روشنایی نقطه‌ای در تقاطع شوشاب و آورزمان اجرا شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر همچنین به مسدودسازی بیش از یکصد مورد راه دسترسی غیرمجاز، لکه‌گیری و اجرای آسفالت رگلاژی در طول راه‌ها و شستشوی چهار هزار علائم و ۶ کیلومتر نیوجرسی، ۲۰ کیلومتر گاردیل، و پاکسازی ۳۰ فقره پارکینگ و استراحت‌گاه در راستای اجرای طرح نوروزی اشاره کرد.

اسکندریان بیان کرد: امسال ۳۸ کیلومتر روکش راه‌ها، ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی و اصلاح، ایمن‌سازی و آشکارسازی بیش از ۱۹ نقطه دارای تصادف و حادثه‌خیر در این شهرستان اجرا شد.

وی آغاز عملیات تعریض راه ملایر قوزان به طول هفت کیلومتر، تعمیر و راه‌اندازی مجدد ۶۰۰ پایه روشنایی، شانه‌سازی و تعدیل شیب شیروانی ۱۲۰ کیلومتر راه‌های حوزه استحفاظی، برف‌روبی و نمک‌پاشی ۱۸ هزار و ۲۰۰ کیلومتر باند طول راه‌ها در عملیات راهداری زمستانی و تعمیر و نصب مجدد پل عابر پیاده کرکان به طول ۲۴ متر را از دیگر اقدامات جهادی راهداری این شهرستان برای ارتقای ضریب ایمنی تردد در سال‌جاری عنوان کرد.

اسکندریان با اشاره به افزایش تردد و مسافرت‌ها در نوروز امسال، خطاب به مسافران نوروزی تاکید کرد: به منظور حفظ جان خود و دیگران نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و خویشتن‌داری و صبوری در طول مسافرت، توجه لازم را داشته باشند و برای اطلاع از وضعیت ترافیکی راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای بیش از یک‌هزار کیلومتر راه است و در ۷۵ کیلومتری همدان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha