امام جمعه شاهرود: دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به نقاط قوت کشور هستند

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به نقاط قوت کشور هستند،گفت: یکی از مهمترین نقاط قوت ایمان و دینداری مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای پیامبر اعظم (ص) شاهرود که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد، افزود: مردم ایران اسلامی مومن به قرآن، ماه رمضان، حج و مسایل اعتقادی برگرفته از ایمان هستند که باید از این بنیه محکم مراقبت شود.

وی با اشاره به اینکه هزاران نقطه قوت در این نظام اسلامی وجود دارد، ابراز کرد: تمام مبنای دشمنی دشمنان، محدودیت‌ها و تحریم‌ها، پیشرفت ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله دفاعی، پزشکی و علمی است.

امام جمعه شاهرود: دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به نقاط قوت کشور هستند

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه اسراف در استفاده از منابع انرژی به اقتصاد کشور آسیب می‌زند، اظهار کرد: مصرف گاز در ایران به اندازه کشور چین با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت است که این رویه باید از سوی مردم و واحدهای صنعتی اصلاح شود.

امام جمعه شاهرود به شعار سال «مهار تورم ، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نامگذاری سال با توجه به شرایط اقتصادی هرسال از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار سال با همت مضاعف مسوولان و کار جهادی محقق می‌شود، ابراز کرد: سال‌ها از تصویب اصل ۴۴ می‌گذرد اما این اصل به درستی اجرا نشد تا جلوی بخشی از مشکلات کشور گرفته شود.

به گفته وی،نگاه نظامند به مسایل اقتصادی می‌تواند از عوامل تحقق شعار سال باشد.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: شناسایی عوامل تحول درونی کشور در اقتصاد مانند کاهش تصدی‌گری دولت، کاهش وابستگی به دلار و رشد اقتصادی در این برهه از زمان ضروری است.

حجت الاسلام امینی گفت: شهروندان باید نسبت به مسایل شهر از جمله تولید تعصب داشته باشند و از تولیدات محلی و بومی منطقه استفاده کنند.

خطیب جمعه شاهرود از شهرداری این شهر بابت گل آرایی و زیبایی شهر به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و افزود: مسوولان با نظارت بیشتر از گرانفروشی‌های بی‌رویه جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha