استاندار: سمنان دومین استان برتر کشور در زمینه اشتغالزایی است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: سمنان دومین استان برتر کشور در زمینه اشتغالزایی و راستی‌آزمایی براساس گزارش‌ها در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه دوشنبه در نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در سال اجتماعات اتاق افزود: از لحاظ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ سمنان سومین استان برتر کشور شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم حوزه کشاورزی است و ۷۵۰ میلیارد تومان برای توسعه این بخش از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان درنظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: ۳۸ درصد از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان در بخش کشاورزی سال ۱۴۰۱ جذب شد.

هاشمی اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی دارد و جذب باقیمانده اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان در سالجاری پیگیری می‌شود.

وی افزود: تولید ثروت در روستا به منظور جلوگیری از مهاجرت و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه باشد و در نظر گرفتن اعتبارات در بخش کشاورزی از جمله اقدامات برای تحقق این رویکرد است.

هاشمی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با اهتمام ویژه به دنبال تسریع در رفع مشکلات واحدهای تولیدی باشند.

استاندار سمنان ابراز کرد: نشست‌های منظم و در فاصله‌های زمانی کوتاه بین بخش خصوصی و مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور تسریع در رفع مشکلات واحد تولیدی برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: ارتقای بهره‌وری و کیفیت تولیدات داخلی لازمه تحقق شعار سال است

استاندار: سمنان دومین استان برتر کشور در زمینه اشتغالزایی است

ثبات اقتصاد لازمه تحقق شعار سال است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: ثبات و آرامش رکن مهم و اساسی در اقتصاد و تحقق شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم و رشد تولید» است.

علی‌اصغر جمعه‌ای ادامه داد: نوسانات قیمت و هیجان بازار آفت اقتصاد و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رشد تولید و مهار تورم است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان با کمبود بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نیروی کار مواجه است و تامین نیروی انسانی از نیازهای مهم واحدهای تولیدی استان است.

وی اظهار کرد: دولتمردان با تدوین دستورالعمل و بخش‌نامه در تقویت آرامش بازار به منظور رشد تولید کمک کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: دولتمردان با برنامه‌ریزی و نقشه‌ریزی برای تحقق شعار سال راه یکسال تعریف کنند تا براساس برنامه فشار اقتصادی رفع و به دنبال آن رشد تولید محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان دارای ۶۷۸ کارت فعال دارد که از این تعداد ۵۶۳ کارت مربوط به بخش بازرگانی و مابقی مربوط به عضویت است.

اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان سمنان دارای ۱۲ تشکل اقتصادی مانند انجمن پسته و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha