۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85067184
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت عمرانی امسال گیلان است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام باقیمانده در اولویت برنامه های عمرانی استان قرار دارد از این رو همه باید برای تحقق این مهم در استان اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری گیلان در سال جاری اظهار کرد: پروژه های راه آهن، آزاد راه ها، پل ها، آببندان ها و سردهنه ها از جمله آنهاست.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه مدیران حق ندارند به دنبال پیمانکاران بدوند، اضافه کرد: برخی از پیمانکاران ضعیف را در لیست سیاه قرار دادیم، کارها و پروژه های عمرانی باید به خوبی و اصولی انجام شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای همه ابنیه های تاریخی بلاتکلیف، اعتبار لازم به منظور بازسازی آنان اختصاص دادیم و خواهیم داد، ادامه داد: در بخش پسماند و محیط زیست نیز کارهای خوبی انجام گرفته اما کافی نیست و باید تداوم یابد.

استاندار گیلان با تشریح اقدامات انجام گرفته برای رفع آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود و تداوم اقدامات در این بخش اظهار کرد: ۳۶ درصد از آلودگی این رودخانه ها از شهر صنعتی است که اعتباراتی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است و باید کارسرعت گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب زندان لاکان به عنوان دیگر منشا آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود با اقداماتی که سال قبل انجام شد به طور کامل برطرف شده است، خاطر نشان کرد: رفع مشکل شیرابه دفنگاه زباله سراوان از دیگر منابع آلودگی این ۲ رودخانه نیز مرتفع شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد استان بیان کرد: به تعهد اشتغال در سال گذشته درست عمل کردیم، بستر برای رشد و جهش تولید در این استان کاملا فراهم کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه بوروکراسی برخی دستگاه ها در گیلان برگرفته از گذشته است، اضافه کرد: اگر این مهم عمدی باشد در برخورد با مدیر مربوطه درنگ نخواهم کرد، مدیری که عملکرد خود را به سمت بوروکراسی و پیچیده کردن امور ببرد، نمی تواند مدیر جهادی و همراه باشد.

عباسی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذار و ایجاد امنیت سرمایه گذاری خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری که با زحمات فراوان جذب می شود نباید درگیر بوروکراسی اداری شود، اجازه این کار را به مدیران گیلان نمی دهم.

وی خطاب به مسئولان دستگاه های استان گفت : اگر اختیار اقدام ندارید، اعلام کنید.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: فردی که سه هزار میلیارد تومان سرمایه برای سرمایه گذاری آورده نباید سرگردان شود، مدیران استان به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی در گیلان اقامت کردند اظهار کرد: در این بخش شاهد رشد ۱۲۰ درصدی هستیم.

عباسی با اشاره به فرهنگ غنی گیلان و با بیان اینکه این استان قرارگاه هشت هزار شهید، دیار آل بویه، مردمانی متدین با غنای فرهنگی بسیار بالا و زادگاه آیت الله بهجت است، گفت: اجازه رفتارهای ساختارشکنانه و عدم رعایت شئونات اسلامی را نمی دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت فعال کردن قرارگاه های فرهنگی اضافه کرد: متولیان امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در گیلان به این مهم توجه کنند، هیچ کس حق متهم کردن دیگران را ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha