۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85067645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایثارگری‌های مادران و خانواده شهدا باید در اذهان ملت ماندگار شود

رشت- ایرنا- فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از خود گذشتگی مادران و خانواده شهدا نباید از تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی و ذهن نسل جوان پاک شود، گفت: هر شهیدی که در دوران دفاع مقدس پا به میدان نهاد چشمان مادرانی آنها را بدرقه کرد و بسیاری از آنان سال‌هاست که همچنان چشم به راه فرزندان مفقودالاثرشان هستند.

به گزارش ایرنا، سردار محمد عبدالله پور دوشنبه با حضور در منزل شهیدان یوسفی با مادر این شهیدان دیدار کرد و افزود: ایثار و فداکاری مادران شهدا در دوران دفاع مقدس کمتر از خود رشادت‌های شهدا نیست بطوریکه در دوران دفاع مقدس بیش از شش هزار نفر از بانوانی که به عنوان رزمنده و پشتیبان در جنگ حضور داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی اضافه کرد: نقش مادران از صدر اسلام تاکنون در دفاع از دین، امری انکارناپذیر و مالامال از ایثاری آگاهانه، تقدیمی عاشقانه و روحی مخلصانه بوده‌ است زیرا آنان با تبعیت از حضرت زینب(س) عزیز دردانه‌های خود را برای دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی تصریح کرد: گیلان دارای شهدای سرافراز بسیار زیادی است که هر کدام یک الگو برای نسل جدید هستند، جوانان و سرداران گیلانی در برهه های مختلف وفاداری، ایثار و ولایتمداری خود را نشان داده و در دوران دفاع مقدس و با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس، عشق، ایثار، وفا و ولایتمداری خود را ثابت کرده‌اند.

وی افزود: امروز در مقطعی حساس و برهه‌ای از تاریخ قرار داریم که باید بیش از پیش با الگو گرفتن از شهدا از این دوره با سربلندی عبور کرده و با عزم و اراده مردم این برهه حساس را به باتلاقی برای توطئه‌گران تبدیل کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان به ویژگی بارز شهیدان یوسفی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت بیان، روحیه مقتدر اجتماع پذیری، مردمداری و ارزش بخشی به آدم ها، ولایتپذیری، ایمانی قوی شهیدان یوسفی را ستود.

شهیدان قدرت‌الله، احمد و محمد یوسفی از جمله شهدای برجسته گیلان در دوران دفاع مقدس بودند که با تشویق پدر و مادرشان عازم جبهه‌های جنگ شدند و در نهایت در مناطق "مریوان"، "شلمچه" و"اشنویه" به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha