امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی از روز چهارشنبه (نهم فروردین) جنوب استان آذربایجان‌غربی بویژه این شهرستان را فرا می‌گیرد.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود این امواج ناپایدار در برخی مناطق جنوب استان شاهد بارش باران پراکنده خواهیم بود و بیشترین فعالیت این امواج به صورت وزش تندباد است که پیش بینی می‌شود سرعت آن در برخی نقاط به بیش از ۹۵ کیلومتر در ساعت برسد.

وی اضافه کرد: با ریزش هوای سرد به منطقه از روز جمعه دمای هوای شبانه نیز بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و احتمال سرمازدگی جوانه درختان مثمر نیز وجود دارد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به خروج سامانه بارشی فعال از منطقه گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین بارش استان در تکاب به میزان ۱۴ میلی‌متر گزارش شد و بارش ها در ارومیه ۹ میلی‌متر، پیرانشهر ۳.۴ میلی‌متر و سردشت ۲.۶ میلی‌متر گزارش شده است.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هفت و ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقاء یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha