سرعت وزش تندباد در مهاباد به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت:سرعت تندباد در این شهرستان به ۸۰ کیلومتر در ساعت (۲۳ متر در ثانیه) رسید که پیش‌بینی می‌شود بر سرعت آن نیز افزوده شود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود امواج ناپایدار به منطقه، وزش تندباد در بیشترین مناطق جنوب آذربایجان غربی ثبت شد و وزش تندباد باعث بروز خسارات جزیی از جمله شکستن شاخ و برگ درختان و ایجاد مشکلاتی برای تردد شهروندان شده است.

وی اضافه کرد: با ریزش هوای سرد به منطقه از روز جمعه دمای هوای شبانه نیز بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و احتمال بارش برفی در برخی مناطق و سرمازدگی جوانه درختان شکوفه نیز وجود دارد.

محمدپور ادامه داد: روند کاهشی دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۳ بدر) هفته آینده نیز ادامه دارد و در برخی نقاط حداقل دمای هوا به کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد نیز خواهد رسید.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته تکاب با حداقل دمای سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقاء یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha