۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85069110
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هیچ مجموعه گردشگری اصفهان، نوروز امسال پُلمب نشده است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: از ابتدای سال جدید و در ایام نوروز تاکنون، هیچ مجموعه گردشگری زیر پوشش این اداره کل در استان پُلمب نشده است.

علیرضا ایزدی، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در تعطیلات نوروز امسال،تمام مجموعه‌های گردشگری دارای پروانه فعالیت و بهره‌برداری از وزارت میراث فرهنگی در استان اصفهان فعال هستند.

وی با بیان اینکه قبل از فرارسیدن عید، مسائلی برای ۲ واحد گردشگری استان پیش آمد که با پیگیری وزیر میراث فرهنگی برطرف شد، اظهار داشت: یکی از مجموعه های گردشگری شرق اصفهان نیز قبل از سال جدید دچار مشکلاتی در حوزه اقامتی شد که فقط بحث فضای اقامتی آن مطرح بود.

ایزدی با اشاره به اینکه خود این مجموعه پُلمب نشده و بیشترِ بخش‌های آن مانند بومگردی، تفریحی و پذیرایی آن هم‌اکنون فعال است و از نظر ارائه خدمات، مشکلی ندارد، اضافه کرد: فقط تعدادی از سوییت‌های این مرکز گردشگری در زمان حاضر تعطیل است که با تعامل با مدیریت آن و پیگیری وزارت میراث فرهنگی، بزودی مسائل پیش آمده نیز برطرف خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان همچنین گفت: تعداد مجموعه‌های گردشگری فعال امسال استان در تعطیلات نوروز و ایام ماه رمضان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تیم‌های بهداشتی، انتظامی، میراث فرهنگی و قضایی بطور مُداوم روی نحوه ارائه خدمات و تعرفه‌ها و رعایت شئون این مجموعه‌ها نظارت دارند تا رفاه حال گردشگران تامین شود.

وی در باره شرایط گردشگری در تعطیلات نوروز امسال توضیح داد: با توجه به بازخوردهای مثبت و شکواییه‌های اندک، بهار خوبی در بخش گردشگری استان اصفهان داشتیم و پیش‌بینی می شود که این بخش در ادامه مسیر خود در بهار و تابستان نیز وضعیت خوبی داشته باشد.

ایزدی، تعداد گردشگران خارجی که در نوروز امسال وارد استان اصفهان شدند را نزدیک به ۶ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: پیش بینی می شود که میزان ورود گردشگران خارجی از ۲ هفته آینده بیشتر شود.

وی همچنین به افزایش فروش بلیت آثار تاریخی و مجموعه‌های میراثی و گردشگری در تعطیلات نوروز امسال در اصفهان اشاره و اضافه کرد: میزان فروش بلیت و بازدید از آثار و بناهای تاریخی استان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ظرفیت همه هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی استان اصفهان نیز تکمیل است.

به گزارش ایرنا، استقبال گردشگران از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه در نوروز ۱۴۰۱، حدود ۳۵ درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، از ۲۴ اسفند گذشته تا هفتم فروردین امسال، نزدیک به هفت میلیون مسافر نوروزی به این استان وارد شده‌اند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان" ،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha