۲۱۳ عملیات امداد و نجات توسط هلال احمر اصفهان انجام شد
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: ۲۱۳ عملیات امداد و نجات و خدماتی بویژه به مسافران از ابتدای طرح نوروزی این نهاد(۲۵ اسفند ۱۴۰۱) تاکنون در این استان انجام شده است.

محمدنوید مُتقی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۷۷ نفر در سوانح مختلف مانند حوادث جاده‌ای، کوهستان و صنعتی، نجات یافتند و ۹۵ مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: در عملیات مزبور ۱۱ مصدوم نیز رهاسازی شدند و ۱۳۳ نفر در مجموعه‌های هلال احمر استان اسکان یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان، شمار نفرات بهره‌مند از خدمات ایستگاه‌های سلامت این نهاد در مدت یاد شده را ۹ هزار و ۵۴۵ نفر اعلام و اضافه کرد: سه هزار و ۶۰۸ بیمار نیز برای دریافت دارو به داروخانه هلال احمر مراجعه کردند.

مُتقی تصریح کرد: در این مدت چهار هزار و ۶۸۶ بسته معیشتی از سوی داوطلبان هلال احمر به نیازمندان ارائه شد و سه هزار و ۱۲ نفر نیز برای دریافت خدمات توانبخشی به این نهاد مراجعه کردند.

وی با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی برای افزایش ایمنی و اقدام مناسب در زمان مخاطرات افزود: سه هزار و ۵۰۸ نفر در این زمینه در مراکز هلال احمر آموزش دیدند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

این استان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان" ، "مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران بویژه در ایام نوروز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha