۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85069122
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

سد "سَرداب" فریدونشهر اصفهان، تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

اصفهان-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سد "سرداب" شهرستان فریدونشهر واقع در غرب استان در صورت تأمین اعتبار، تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان روز چهارشنبه به نقل از حسن ساسانی، ظرفیت این سد را حدود ۴۲ میلیون مترمکعب اعلام و اضافه کرد: این پروژه تاکنون بالغ بر ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ این شرکت ادامه داد: خرداد سالجاری با اجرای اَبَرپروژه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ، ۱.۶ مترمکعب بر ثانیه آب به شبکه آشامیدنی استان تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به عمر متوسط ۵۰ ساله تاسیسات آبی و شبکه‌های آبیاری استان گفت: با تلاش همکاران و تعمیرات و نگهداری صحیح، کماکان از این تأسیسات استفاده می‌شود.

وی با اشاره به لایروبی سد "چَم آسمان" و سد "آبشار" در سال گذشته تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، کیفیت و کمیت آب آشامیدنی استان بهبود یافته است.

ساسانی به افزایش خروجی سد زاینده‌رود از ششم فروردین با هدف اختصاص آب از محل رودخانه برای مرحله دوم آبیاری مزارع شرق اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون خروجی سد زاینده‌رود ۴۵ متر مکعب بر ثانیه است.

به گزارش ایرنا، تکمیل سد سرداب فریدونشهر با هدف مدیریت سیلاب‌های فصلی و ایجاد منابع آبی جدید از جمله مُطالبات مردم این شهرستان است.

شهرستان سردسیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha