۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85070913
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وضعیت کرونایی نیمی از استان سمنان نارنجی است

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85070913
وضعیت کرونایی نیمی از استان سمنان نارنجی است

سمنان - ایرنا - نیمی از هشت شهرستان استان سمنان در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی (۱۲ فروردین) همچون هفته گذشته در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق اعلام تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های سمنان، سرخه، مهدیشهر و دامغان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همچنین وضعیت کرونایی شهرستان‌های شاهرود و گرمسار زرد و شهرستان‌های میامی و آرادان نیز آبی اعلام شد.

بر اساس آخرین به روز رسانی سامانه وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۳ به ۱۹ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴۸ به ۴۵ شهر کاهش یافت.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۴ به ۲۳۳ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۹۳ به ۱۵۱ شهر رسید.

وضعیت کرونایی نیمی از استان سمنان نارنجی است

کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان روز چهارشنبه نهم فروردین به خبرنگاران گفت: ۳۵ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در هفته اخیر در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۶ شهرستان سمنان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، گرمسار و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha